Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tartu Idaringtee esimene ehitusleping saab allkirjad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Suur tee-ehitus toob mitu uut liiklussõlme.
Suur tee-ehitus toob mitu uut liiklussõlme. Illustratsioon: Graafika: TPM

Tuleva aasta lõpuks on valmis postimaja liiklussõlm ja Idaringtee esimene kuuerealine lõik Võru tänavast vanglani, kui sel nädalal sõlmitava ehituslepingu tähtajad peavad.

Tartu Idaringtee esimese ehitusala projekteerimise ja ehitamise hankelepingu sõlmib Tartu linn ühispakkujatega Nordecon, Järva Teed ja EA Reng.

Samal ajal sõlmib maanteeamet nendega lepingu Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa tee eritasandilise postimaja liiklussõlme ehitamiseks, millega ühtlasi rajatakse läbimurre Petseri raudtee alt Idaringtee algusesse.

Maanteeameti Lõuna regiooni asedirektor Janar Taal oli asjade seisu kommenteerides veendunud, et nende lõigul algavad tööd hiljemalt mais, võib-olla isegi aprillis.

Tartu linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool ütles, et Idaringtee esimese lõigu ehituse algust on loota kõige varem kolm kuud pärast lepingu sõlmimist, sest projekteerimine võtab aega. Idaringteele on tehtud eelprojekt, postimaja liiklussõlme projekt on valmis.

Ajutine raudtee

Taal ütles, et postimaja sõlme valmimise järel muutub sissepääs linna sujuvamaks ning ohtlik ja paljudes segadust tekitav raudteeülesõit Võru tänava otsas saab likvideeritud.

Tööd on mahukad ja seetõttu arvas Taal, et tänavu ei pruugigi veel tulla vajadust maanteeliiklus ümber suunata.

Ehitada tuleb näiteks kogujateid. Raudteeviadukti ehituse ajaks tuleb ehitada umbes pool kilomeetrit ajutist raudteed. Maanteeviadukt on kavandatud uuel teetrassil ja selle ehitamise ajal saab praegusel maanteel veel sõita. Niisamuti saab rampide ehitust alustada maanteeliiklust ümber suunamata.

Kui ümbersuunamise vajadus maantee ümbertõstmise ajaks peaks tulema, on selleks plaanitud Rehepapi tee Soinaste küla taga.

«Ehituseks on aega 20 kuud, see on tuleva aasta lõpuni. Tuleva aasta sügisel saab kindlasti raudtee alt läbi,» lubas Taal.

Andres Pool ütles, et samasugused tähtajad on ka linnal Idaringtee esimese ehituslõigu puhul. Tegu on ju ühishankega.

Algset ehituskava on Idaringteel tublisti kärbitud. Alles on Võru tänava eritasandiline liiklussõlm, kuid Jalaka ja Tähe tänava otsa tuleb fooriristmik ning vangla juurde ehk siis Turu tänava otsa ringristmik. Varem oli sinna kavandatud eritasandiline liiklussõlm.

Loobutud on Ringtee äärde kogujateede ehitamisest, Ringtee tuleb kuue sõidurajaga, parempoolsed rajad on peale- ja mahasõitudeks ehk teisisõnu parempööreteks.

Millal hakkab ehitus linnaliiklust mõjutama, ei osanud Pool veel öelda. «Ilmselt algab töö torustike ümbertõstmisest, teine asi, kuidas ehitatakse Võru tänava viadukti,» rääkis Pool. Kuivõrd viadukt jääb praegusest tänavasihist kõrvale, saab seda ehitada nii, et tänav jääb liiklusele avatuks.

«Need on ennustused, seda logistikat ei ole ma töövõtjaga üldse arutanud,» ütles Pool.

Maanteeameti plaanid

Maanteeametil on juba uued plaanid tehtud ja kohe Euroopa Liidu uue rahastamisperioodi alguses on kavas rekonstrueerida postimaja sõlmest Võru poole jäävat maanteed.

Ühtlasi on kavas Tõrvandi fooriristmiku asemele ehitada eritasandiline riste, kus pöördeid teha ei saa. Lennujaama tee otsa tuleb samuti eritasandiline ristmik.

Mis see maksab?
• Idapoolse ringtee esimese ehitusala projekteerimise ja ehitamise hankeleping sõlmitakse mahus 18 421 101 eurot ühispakkujatega Nordecon, Järva Teed ja EA Reng. Postimaja liiklussõlm ehk Lääneringtee neljas ehituslõik läheb maksma 19 377 287 eurot.
• Idaringtee teise ehitusala pakkumise hind oli 27 391 836 eurot. Ühispakkumise tegid TREF, Teede REV-2, Lem­min­käinen Eesti, K-Most, Toner-Projekt ning Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo.

Tagasi üles