Praeguse kava järgi 2025. aastal kehtima hakkav automaks kujuneb sõiduki vanuse, saastehulga ja massi arvestuse põhjal. Paljudel maainimestel on maastur või kõrgem sõiduauto hädavajadus. Kuid arvutused näitavad, et mõne aasta vanuse linnamaasturi omanikul tuleb aastas riigikassasse maksta mitu korda rohkem kui üle kümne aasta vanuse võimsa sportauto omanikul.
Tellijale
Tabel ⟩ Linnamaasturi omanik hakkab riigile rohkem maksma kui sportauto pidaja (21)
Eesti autoomanike liidu juhi Simmo Saare hinnangul ei ole automaksu puhul tegemist mitte tarbimis-, vaid varamaksuga. Ta sõnas, et seejuures on üritatud minna kahte täiesti vastastikusesse suunda: mitte liigselt välja vihastada valijaid, et las vanema autoga sõitjad maksavad 50 eurot aastas, ja samas soodustada väiksema CO₂ heitega sõidukeid.