Priit Humal: Rail Balticu hind – reaalsuse ja unistuse vahel (6)

Priit Humal
, Kodanikuliikumise Avalikult Rail Balticust juhatuse liige, Isamaa
Copy
Priit Humal
Priit Humal Foto: Kristjan Teedema

Leedu ja Poola on Rail Balticu realiseerinud parimal võimalikul moel. Eestil ja Lätil on ambitsioonikate unistuste elluviimine ebaõnnestunud. Paraku on paljudele kasulikum ebaõnnestumise tunnistamist maksimaalselt edasi lükata.

On palju inimesi, kes tahavad kiiresti rongiga Tallinnast Pärnusse või Riiga sõita. Samuti eelistab iga autojuht, et teel oleks vähem rekasid. Kindlasti meeldib meile turvatunne, kui sõjatehnikat on hea mööda raudteed liigutada. Mure on selles, et nii potentsiaalseid reisijaid kui kaupa on Rail Balticu (RB) praegu kavandatud suurust arvestades vähemalt kümme korda liiga vähe.

Kiirrong vajab suuremat rahvastikutihedust: Saksamaal on rahvastikutihedus kümme korda suurem kui Eestis, ent isegi seal vajab raudtee riigilt suurt toetust. Hõreda rahvastuse korral on toetuse vajadus mitu korda suurem. Kilomeetri raudtee ülalpidamine maksab vähemalt 100 000 eurot aastas, lisaks tuleks oluliselt doteerida rongiliiklust

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles