/nginx/o/2023/10/10/15646615t1h6db0.jpg)
Tartu linnatransport korraldas väljakuulutamiseta läbirääkimistega riigihanke rattaringluse juhtimistarkvara kasutamiseks pärast seda, kui kevadel oli varasem lepingupartner Bewegen makseraskuste tõttu teenuse osutamise katkestanud ja rattaringluse töö seiskus.
Nüüdse hanke tulemusel pakub Wegoshare, mille abiga õnnestus linnal rattaringlus taas ellu äratada, juhtimistarkvara 2025. aasta lõpuni. Tartule läheb see maksma 330 000 eurot.
Riigihange viidi läbi väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlusena, sest rattaringluse juhtimistarkava eelmine pakkuja Bewegen Technologies läks pankrotti ja Wegoshare oli varem nende alltöövõtja, millel on õigused seda rattaringluse tarkvara Tartule edasi pakkuda.
Lepinguparteri ülesanne on juhtimistarkvarasüsteemi käigushoidmine ning hooldus- ja arendustööd. Tartu abilinnapea Raimond Tamm selgitas, et süsteemid toimivad edasi vanaviisi.
Mis saab pärast perioodi lõppu? «Alati viime hankeid läbi kindlaks perioodiks,» vastas Tamm. «Siis saame hinnata, kas on tekkinud uusi mõtteid süsteemi käitamiseks. Teenusepakkujal on valmidus jätkata.»
Ta täpsustas, et võimalikud on uued tarkvaralahendused. Aga lootust, et mõni eraettevõte rattaringluse majandamise üle võtaks, eriti pole, sest ka Tallinnas ei ole selliseid huvilisi.
Kas valitseb oht, et 2026. aasta alguses jääb rattaringlus seisma? «Olen korduvalt öelnud – rattaringlus on Tartusse tulnud selleks, et siia jääda,» ütles Tamm.