Kolmapäeva hommikul saabub Tartu lennujaama ootamatu teade: lennuki telik ei avane ning õhusõidukil tuleb hädamaanduda. Seejärel rullub lahti ühisõppus, kus lennujaama personal, päästjad, kiirabi ja muudki abijõud asuvad halvimat ennetama.
Ülenurmes toimub lennuki hädamaandumise õppus
Seesugune teade peaks lennujaama dispetšerile laekuma hommikul kella kümne paiku ning seejärel harjutatakse läbi õhusõiduki hädamaandumine lennurajal. Õppuse eesmärk on harjutada alarmeerimist, sündmusele reageerimist ning pääste-, otsingu- ja kustutustööde tegemist.
Õppuse stsenaarium näeb Tartu lennujaama käitusjuhi Roman Kulikovi sõnul ette, et seal maanduma pidanud õhusõidukil ei avane telik, millest teavitataksegi esmalt lennujaama. Valmistutakse hädamaandumiseks.
Enne seda kulutab õhusõiduk oma kütust nii palju kui võimalik, et vähendada ulatusliku tulekahju võimalust miinimumini. See tähendab, et päästemeeskonnal, kuhu kuuluvad lisaks lennujaama töötajatele päästeameti Lõuna päästekeskus, Tartu kiirabi, lennuliiklusteenistus, politsei, häirekeskus ning G4S, on ligi tund aega kriisiplaani vormida ja hädamaandumiseks valmistuda.
Päris hädamaandumiseks nad aga valmis ei peagi olema. Nimelt ühtegi lennukit õppusel ei kasutata, vaid appi võetakse buss, mis Kulikovi sõnul sarnaneb siseruumilt lennukiga. Keskkond luuakse aga tõetruuks ning nii tuleb päästjatel valmis olla suitsuks ja kustutustöödeks, kiirabil seevastu haavatutele esmaabi andmiseks.
Kulikov lisas, et stsenaariumi järgi mängitakse kolme tunni jooksul läbi alarmeerimine ja sündmusele reageerimine ning ka otsingu- ja päästetegevus. Nii annab õppus võimaluse harjutada ka ametkondadevahelist koostööd.
Õppuse tõttu on Tartu lennujaam lennuliiklusele suletud kell 8–15.