Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Jaan Voltri: Tartu «tähtsaimast» probleemist

Copy
Jaan Voltri
Jaan Voltri Foto: Erakogu

Tartu Postimehest sai lugeda linnaplaneerija põhjendusi jalgrattateede hädavajalikkusele kohta (Mart Hiob, TPM 1.9).

Nagu tavaks, pikalt, laialt ja globaalse haardega üldsõnalist juttu. Sealhulgas ka sellest, kuidas Euroopa ja Ameerika suurlinnades autoliiklust piiratakse. Ikka jalgratturite hüvanguks.

Targu jäeti mainimata, et enne ümberkorraldusi tehti üldjuhul suuremahulisi liiklustaristu ümberehitusi: rajati tunnelid, viaduktid kui läbimurded, kuhu siis liiklusvood juhiti.

Heaks näiteks on siin kasvõi Reidi tee Tallinnas, mis vähendas liikluskoormust kesklinnas ja võimaldab seal üht-teist ette võtta.

Tundub, et autor ei ole kunagi mõtisklenud selle üle ja ilmselt ei vaeva ennast ka tulevikus sellega, miks autod üldse olemas on ja miks inimesed neid kasutavad. Autosid on lihtsalt liiga palju ja kõik. Ja palju on neid selle pärast, et pole piisavalt jalgrattureid. Linnakodanikud tuleb ümber kasvatada. Autod ja nendega sõitmine tuleb maksustada.

Tartus tuleb kindlasti sulgeda just peamine magistraal Riia tänav ja liiklusvoogude seisukohalt oluline Vabaduse puiestee. Las need autod umblevad siis mujal.

Peamine on, et ehk nii mõnigi Vanemuise tänava peaaegu olematutest ratturitest hakkab Riia tänavat kasutama.

Ega olegi mõtet rohkem diskuteerida. Kas ajendiks on poliitilised või majanduslikud huvid, on tegemist pimeda fanatismi või võimetusega näha tervikpilti – püha üritus elab edasi.

Tagasi üles