Kas on selgunud, mis firma puuduliku märgistuse ja vene kirjadega kaubarong sõitis pühapäeval läbi Tartu?

Eili Arula
, ajakirjanik
Copy
Vene kirjadega tsisternvagunid seisid Tartu raudteejaamas pühapäeva õhtul. Neil polnud aga kirjas omaniku nime.
Vene kirjadega tsisternvagunid seisid Tartu raudteejaamas pühapäeva õhtul. Neil polnud aga kirjas omaniku nime. Foto: Lugeja foto

Vastab ASi Eesti Raudtee kommertsjuht Arthur Raichmann.

See, milline veoettevõtja on konkreetse rongi vedaja Eesti territooriumil, on meile alati teada. Konkreetsete pildil olnud tsisternvagunite vedaja oli Läti ettevõte LDZ Cargo.

Vagunite tehnilise seisukorra eest veoprotsessi käigus vastutab vedaja. Kauba eesmärgipärasus põhineb veodokumentidel, mille õigsuse eest vastutab see, kes need vormistab, näiteks ekspediitor, kes esindab kaubasaatjat.

Kas ja kuidas selliseid ronge kontrollitakse?

Sanktsioonide kontroll toimub juba piiril. Samas kauba kontrollimist võib meie maksu- ja tolliamet teha ka terminali jõudmisel, näiteks minna kahtluse korral proove võtma.

Eesti Raudtee ei kasuta LDZ Cargo teenuseid. Kaubasaatjad on vabad ise valima, millise veoettevõtja käest nad teenust tellivad.

Kuidas Eesti Raudtee saab selliseid ronge kontrollida?

Eesti Raudtee kui infrastruktuuri haldaja roll on tagada liikluskorraldus ja ohutus taristul. Veoettevõtja, kes soovib avalikku raudteeinfrastruktuuri kasutada, sõlmib infrastruktuuriettevõtjaga sellekohase lepingu. Edasi on tal võimalik hakata kaubasaatjatele veoteenust osutama. EILI ARULA

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles