Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Klient nõudis Tartu tuntud kiirtoidukohalt ehmatavalt koleda toidu pärast 3000 eurot (9)

Copy
Margus Mikson hoidis kahtlase prae alles. Teisipäevane laborianalüüs näitas, et see ei olnud halvast väljanägemisest hoolimata riknenud.
Margus Mikson hoidis kahtlase prae alles. Teisipäevane laborianalüüs näitas, et see ei olnud halvast väljanägemisest hoolimata riknenud. Foto: Sille Annuk

Jõgeval elav Margus Mikson ostis laupäeva hommikul endale Tartu Ringtee Siriusest burgeri ja üheksa-aastasele pojale kananagitsaprae, mida koos kohe sööma asuti.

Kuna pojal tulid muud tähtsad tegemised sõpradega vahele, jäi praad poolikuks ning see võeti koju kaasa. Sama päeva õhtul soojendas isa lapsele prae üles, kui äkki tuli keskelt mustaks tõmbunud nagitsa seest välja ussi meenutav moodustis. Nagu hiljem selgus, olid hirmul suured silmad.

Oksendas mitu päeva

Mikson rääkis, et peale koleda nagitsa söömist on traumeeritud laps mitu päeva oksendanud ega läinud nädala alguses kooligi. «Arsti juures veel ei ole käinud, aga tuleb minna,» tõdes Mikson.

Ta võttis juba nädalavahetusel ise ühendust prae müünud Siriuse juhatusega. «Nad pakkusid prae eest raha tagasi, aga kui pojal on nii halb olla, siis see on ikkagi naeruväärselt väike kompensatsioon. Laps ei taha sööki näha ka praegu,» ütles Mikson. Ta lisas, et saatis Siriusele ka rikutud toidust tehtud pildid.

Enda sõnul oli Mikson küsinud ettevõttelt kompensatsiooniks esialgu 3000 eurot ning päev hiljem 1000 eurot, millega ettevõtja nõus ei olnud.

Olgugi et nagitsa sees parasiite ei olnud, ehmatab sellise väljanägemisega toit ka kõige kõvema närvikavaga inimese.
Olgugi et nagitsa sees parasiite ei olnud, ehmatab sellise väljanägemisega toit ka kõige kõvema närvikavaga inimese. Foto: Margus Mikson

Kuigi konkreetne kananagits oma välimusega isu just ei tekita, kinnitas eile riigi laboriuuringute ja riski hindamise keskus (Labris), et parasiitidega kõnealune praad saastunud ei ole. «Uuringule toodud proovist parasiite ei leitud. Kananagitsas olev silmaga jälgitav pruunikas moodustis on tuvastatud kui veresoon,» seisis labori vastuses.

Väljapressimise kahtlus

Sirius Kiirtoidu juhatuse liikme Paul Lehto sõnul on ettevõttel kohutavalt kahju, et see kõik juhtus ja et asi on nüüd niikaugele läinud. «Toiduohutus on meie jaoks a ja o. Meie vaev selle nimel on igapäevane,» ütles ta.

Lehto jätkas, et peale esimest pöördumist laupäeval selgitati Miksonile, kuidas nagitsaid transporditakse ja käideldakse. «Puudub võimalus, et meie juures areneb nagitsasse uss. Selline viga sai juhtuda vaid tootja tehases. Klient väitis, et ta saab aru, ja oli nõus pöörduma hulgifirma poole, kes toob neid tooteid maale,» selgitas Lehto.

Samal õhtul olevat Paul Lehto sõnul Margus Mikson uuesti helistanud ja nõudnud 3000 eurot, sest vastasel korral pöördub ta ajakirjanduse poole.

Ringtee Siriuse juhatajale anti teada, et nagitsad tuleb müügilt eemaldada ning info anti ka hulgifirmale, kust neid hangitakse. «Esmaspäeva hommikul teavitasime juhtunust ka terviseametit,» sõnas Lehto.

Lehto jätkas olukorra kirjeldamist: laupäeva õhtul saabus kliendilt SMS teatega, et tema pojal, kes nagitsaid sõi, hakkas paha. «Kliendile saadeti vastu SMS, et kindlasti tuleb pöörduda erakorralise meditsiini osakonda,» ütles Lehto. Ta lisas, et samal päeval keeldus Mikson EMOsse pöördumast ja lubas esmaspäeval külastada perearsti.

Samal õhtul olevat Mikson uuesti helistanud ja nõudnud 3000 eurot, sest vastasel korral pöördub ta ajakirjandusse. «Loomulikult keeldusime kliendi väljapressimisele allumast,» märkis Lehto.

Jõgeva EMO kui pommiauk

Mikson võttis Siriusega ühendust taas esmaspäeva õhtul ja väitis, et ta pojal on endiselt halb. «Meie küsimusele EMOsse pöördumise kohta ütles klient, et ta ei ole seal käinud, kuna elab Jõgeval ja sealne EMO on pommiauk ja nemad rikuvad lapse tervise kindlasti ära,» kirjeldas Lehto. «Sel korral soovis ta 1000 eurot või lubas vastasel korral ajakirjanduse poole pöörduda. Loomulikult keeldume väljapressimisele allumast.»

«Meil on põhimõte, et kui meie poole pöördub klient, kes väidab, et ta on saanud puudustega kauba, siis me mitte kunagi ei sea tema ausust kahtluse alla. Seekordne juhtum on eriline ja meil on olulised kahtlused kliendi suhtes,» rääkis Lehto. Ta lisas, et terviseamet kontrollib Siriust pidevalt ja ametil ei ole ettevõttele seni etteheiteid olnud. «See on toidukohtade puhul pigem erand kui reegel. Ja midagi pole parata, kliendi sellise käitumise korral ei saa täiesti välistada ka tema pahatahtlikkust,» ütles Lehto.

Tagasi üles