Näituse koostamise põhjuseks nimetas ta asjaolu, et Tartust kui Eesti maalikunsti pealinnast räägiti vähemasti 1960. aastate lõpuni, mil hakati rääkima noorte maalipõlvkonna esilekerkimisest Tallinnas.
Sellel kümnendil sõideti mere ääres asuvast pealinnast Emajõelinna bussidega, kui siin avati järjekordne suurem kunstiväljapanek, mida korraldas Tartu kunstimuuseum.
Tookord ei tegutsenud kunstimuuseum raeplatsi viltuses majas, vaid villaks projekteeritud hoones Vallikraavi 14, mis oli kunstimuuseumi asupaik 1945. aasta lõpust 2018. aastani. Sellele lisaks teadsid asjahuvilised minna uuema kunsti näitusi vaatama ka kunstimajja, mis valmis 1959. aasta lõpul ning kus oli 19 ateljeed, 12 korterit, kolm näitusesaali ja müügisalong.
Näituse «Kujutav kunst Tartus 1960. aastatel» avamiseks oli valminud sama pealkirjaga 256-leheküljeline Mai Levini kirjutatud ja koostatud trükis, milles on teoste reprosid 175 leheküljel. Selles leidub ka samal kümnendil tehtud fotosid kunstnikest loometegevuses ja puhkehetkel, samuti toonastest kunstieluga seotud hoonetest.
Saatesõnadesse on autor märkinud, et näitus ja raamat 1960. aastate kujutavast kunstist Tartus on «ühe vana tallinlasest muuseumitöötaja veidi nostalgiline valik» ning et «aspekte ülikoolilinnas möödunud sajandi mistahes kümnendil tehtud või nähtud kunsti vaatluseks on muidugi külluses».
Raamatus on kirjas seegi, et Tartu kunsti uuenemist seostati tollal esmalt muuseumi esimesest, 1964. aastal korraldatud näitusest osavõtjatega – Efraim Allsalu, Kaljo Polli ja Ilmar Maliniga. Allsalu ja Polli loomingus olid 1960. aastad kõrgaeg.
Näitus ja raamat 1960. aastate kujutavast kunstist Tartus on «ühe vana tallinlasest muuseumitöötaja veidi nostalgiline valik».