«Noh, kas tead?» kordab Aares oma küsimust.
«Näed, see ja see, ja see. Need kõik on kiired autod,» räägib ta. «Sest need kõik on siledad ja ilusad autod, sellepärast on ka kiired.»
Kesklinna tänavail pargivad ja liiguvad enamasti ilusad ja siledad autod. Soovin, et nende roolis istuksid targad juhid, kes oskavad näha tänavat esimese klassi lapse silmadega ning kes ei tagurda hooletult ega vajuta gaasipedaalile äkitselt. Palju asju soovin.
Autode märkamine koduteel on ülimalt oluline, tähtsad on aga ka maamärgid, et linn lapsele tuttavaks saaks.
«Vaata, see on ülikool, sellel on kuus sammast,» juhin tähelepanu uhkele majale. «On ju ilus!»
«Aga kui ühel päeval on viis, mis siis saab?» küsib seitsmeaastane vastu. «Võib ju juhtuda, et pätid viivad öösel ühe samba ära?»
Ma ei ole sellele mõelnud. Keeruline vastata. Samas pätid on oluline teema, millest tuleb esimese klassi poisile koduteel samuti rääkida.
«Tere-ee!» hõikab meile jalgrattaga vastu kihutav võõras laps.
«Ei teagi, kes see tüüp on,» lausub Aares. «Ma homme koolis kontrollin, äkki käib meie klassis ...»
Bussipeatuses teeme ajaviiteks matemaatikat ja eesti keelt. Kui elektrooniline tulp näitab 13.25 ning buss, mida ootame, väljub kell 13.33, et siis mitu minutit on jäänud.
«Kaheksa,» vastab Aares. Tehe on lihtne, pikemat ajaviidet ei paku. Mängime parem sõnadega.