Linnaplaneerimise suurim proovikivi on kõigi soovide piiratud maa-alale mahutamine. Nende valikute tegemisega me ühtlasi ka otsustame, millise linna saame. Tänavaruumis on üldjuhul samamoodi: kui laiendame autoteid, saame rohkem autosõitjaid, kui rattateid, saame rattasõitjaid ja kui kõnniteid, siis jalakäijaid.
Tellijale
Mart Hiob: rattateid on vaja ka autojuhtidele ja jalakäijatele (7)
Siin mängivad muidugi rolli ka teised tingimused ja on näiteid väljaehitatud teedest, millel ei ole kasutajaid. Kuid autosõidusõprade paljukorratud väide, et autokasutust ei ole võimalik vähendada, ei vasta lihtsalt tõele. Seda tõestavad kümned ja sajad eelkõige Euroopa linnad, millest tuntuimad on meile lähedase kliimaga Põhjamaade pealinnad.