Rain Palmiste: hinnatõus viis ostja odavpoe kampaaniatoodete juurde

Rain Palmiste
, pagaritööstuse Mantinga Eesti juht
Copy
Rain Palmiste
Rain Palmiste Foto: Rene Riisalu

Olukorras, kus toidukorv on aastaga kallinenud keskmiselt 20 protsenti ja hinnatõus on vägagi tuntav leiva-saia puhul, otsustab üha enam tarbijaid soodushinnaga toodete kasuks.

Toidugrupiti on hinnatõus aastases võrdluses erinev, kuid lausa hüppeline leival-saial. Tänavu mais maksis leivakilo poes 81 senti rohkem kui aasta eest ja saiakilole oli lisandunud 83 senti. Tarbijal tekib õigustatud küsimus: mis toimub?

Olukorda võib iseloomustada sõnadega «täiuslik torm». Kõigepealt tõstis pagaritoodete hinda energia kallinemine ja sõda Ukrainas. Pagaritööstus on paraku energiamahukas tööstus ja energia hind avaldab omakorda mõju poelettidele jõudvate toodete hinnale. Saia-leiva hinda kõigutab ka tooraine hind ja sõda on vilja hinda märgatavalt tõstnud. Vilja on vaja nii jahu tootmiseks, loomasööda jaoks kui ka munade saamiseks ehk teisisõnu mõjutab see kogu pagaritoodete tootmist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles