Rait Ratasepp sihib kümnekordsel ultratriatlonil aega alla 100 tunni

Egeli Raudmäe
, ajakirjanik
Copy
Kuigi distants on mullusest kaks korda pikem, usub Rait Ratasepp, et suudab sama tempot hoida.
Kuigi distants on mullusest kaks korda pikem, usub Rait Ratasepp, et suudab sama tempot hoida. Foto: Jakob Meier

Ultrasportlane Rait Ratasepp avaldas täna Hawaii Expressis oma hooaja teise suurkatsumuse. Nimelt stardib ta 23. augustil Šveitsis IUTA maailmakarikaetapil päevases formaadis tehtaval kümnekordsel ultratriatlonil. Ratasepa eesmärk on finišeerida iga päev ajaga alla kümne tunni.

Šveitsi võistlusrada ei ole Ratasepale võõras. Varem on ta seal võistelnud nii päevases formaadis viiekordsel ultratriatloni kui ka katkematus ja päevases formaadis kümnekordsel ultratriatlonil. Viimane neist oli viiekordne ultratriatlon 2022. aastal, mil Ratasepp finišeeris viiel järjestikusel päeval ajaga alla kümne tunni. Toonase võistluse finiš ajaga 49.32.49 tähistas ühtlasi ka päevases formaadis viiekordse ultratriatloni uut maailmarekordit.

Tänavu kahekordistab Ratasepp võistlusdistantsi, ent jätab ajaeesmärgi samaks: lõpetada 3,8 kilomeetrit ujumist, 180 kilomeetrit rattasõitu ja 42,2 kilomeetri pikkune jooksudistants kümnel järjestikusel päeval alla kümne tunni. Kui suuta iga päev eesmärki täita, alistaks ta sel distantsil maagilise saja tunni piiri.

Ratasepa sõnul ei erinenud võistluse ettevalmistus möödunud aastate omast, ent siiski leiab erinevuse statistikast. «Viimase viienädalase treeningtsükli raames tegin seitse 183 kilomeetri pikkust rattasõitu ning andmete võrdlus näitas, et võrreldes eelmise aastaga on rattasõidul kümmekond vatti rohkem võimsust. Seega eeldus, et mul õnnestub samal rajal sõidetud rattaaegadest kiirem olla, on olemas,» jagas Ratasepp.

Sportlane tunnistab, et tegemist on keerulise ettevõtmisega, sest juba 2022. aastal tehtud viiekordsel ultratriatlonil oli 50 tunni ajapiiri alistamine minutite küsimus. «Eesmärk sõltub palju ilmast, suurimat mõju omab sooritusele vihm, aga ka võimalik kuumalaine, mis on Euroopas praegu levimas. Vihm mõjutab kõige enam sooritust rattal, sest rattarajal on kolm 180-kraadist tagasipööret, kus tõmban hoo nulli. See saab olema üks kriitilisimaid kohti.»

Tagasi üles