Kuidas aga aidata noorel muutuda sitkemaks ja vähem vastuvõtlikuks sellele, et kõik teised lakkamatult tema kohta midagi arvavad? Ilmselt parim, mida teha saab, on noortega avatult nendest teemadest rääkida, anda neile võimalus oma kogemusi jagada ja üksteiselt õppida.
2. Soodustada faktikontrolli mitmest allikast. Kellegi mainet kahjustava teabe korral on alati mõistlik allikaid kontrollida. Kas ma usaldan allikat, kust see info tuleb? Juba pelk sama teabe guugeldamine aitab mõista, kas muud allikad seda infot kinnitavad.
3. Allikaotsing. Süvavõltsingu puhul on allikakriitilisus ülioluline. Kui keegi väidab midagi, siis millele ta tugineb? Kas ta suudab seda tõestada? Veel olulisem küsimus on, miks ta seda levitab.
4. Mitte jagada, kui ei usalda. 59 protsenti inimestest jagab sotsiaalmeedias linke, mida nad ise avanud ei ole. Näiteks 2018. aastal levitas Science Post uudisnupukest pealkirjaga «Uuring: 70 protsenti Facebooki kasutajatest loeb teadusuudistest vaid pealkirja, enne kui uuringut kommenteerima asub». Üle 46 000 inimese jagas postitust oma sotsiaalmeedias, ent kui nad oleksid postituse ka lahti teinud, oleksid nad näinud lõikude kaupa suvalist ladinakeelset teksti. Eksperiment õnnestus: inimesed loevad vaid pealkirja ja kui see on atraktiivne, siis jagavad linki.
5. Elu matemaatika! Keskmiselt saavad lapsed esimese sotsiaalmeediakonto 12 ja poole aasta vanuselt ning 16–29-aastased noored veedavad sotsiaalmeedias keskmiselt kolm tundi päevas. Kiire matemaatika ütleb, et ühes kuus teeb see 90 tundi ehk ligi neli ööpäeva ning aastas võtab sotsiaalmeedia lausa 46 ööpäeva.
Kui varem olid peamised süvavõltsingute ohvrid tuntud inimesed, siis nüüd on seda järjest enam ka sotsiaalmeedia ja interneti tavakasutajad.
Veelgi ehmatavam matemaatika: kui inimene elas näiteks 72-aastaseks ja hakkas sotsiaalmeediat kasutama 12-aastaselt, siis on ta üle oma elukaare olnud sotsiaalmeedia haardes 2760 ööpäeva ehk 7,5 aastat.
Ehk innustab selline matemaatika nii mõndagi lugejat sotsiaalmeedias veedetavat aega lühendama.