Eelolevaks suveks Tartusse kavandatud teede ja tänavate ehitustööd ei too autojuhtidele kaasa suuremaid liikluskorralduse muutusi. Rahanappuse tõttu jääb aga mõnigi lagunev tee ootama järgmist eelarveaastat.
Suvine tee-ehitus toob Annelinna uue ringristmiku
Linna teedeteenistuse peaspetsialist Siim Mitt ütles, et tänavune talv pole suuremaid halbu üllatusi toonud ning tänavate üldine kevadine seis on nagu varasematel aastatel.
«Kehvas seisus on needsamad tänavad, mis kipuvad igal aastal lagunema, aga midagi erilist ei ole,» lausus Mitt ja tõi näiteks Sõpruse puiestee, mida sel suvel siiski remontima ei hakata.
«Taotlesime küll Sõpruse puiestee jaoks selle aasta eelarvest raha, aga see vajab mõnevõrra suuremaid summasid. Ainult taastusremondist ei piisa, sest mõningaid ristmikke on vaja rekonstrueerida ja kohati ka laiendada. Seetõttu läheksid summad niivõrd suureks ja selle aasta eelarve ei kannatanud seda välja,» rääkis Mitt ja lisas, et pigem teha järgmisel aastal remont ühekorraga kui häirida liiklust jupikaupa.
Uus ringtee
Eeloleva suve üks suuremaid teetöid on kavandatud Mõisavahe, Kalda tee ja Lammi tee ristmikule, mis ehitatakse ümber ringteeks.
Miti sõnul pole praegune ristmik küll avariiohtlik, kuid vajab kindlasti taastusremonti. «See on nagu lapitekk – vanad kaevud, palju lappimisi ja suured ebatasasused,» kirjeldas Mitt, kelle sõnul pole ristmikule korralikku taastusremonti tehtud juba aastaid.
Miti sõnul suureneb tulevikus ristmiku liikluskoormus ning ringtee läbilaskevõime peaks olema praegusest parem.
«Kui avatakse uus Prisma ja tulevikus suundub ka Idaringtee Lammi teele, siis praegune ristmik seda olukorda kindlasti ei lahenda,» ütles Mitt ning avaldas lootust, et töid saab teha siis, kui suvine liiklus on juba hõredam.
«Kohe-kohe on tulemas projekteerimistingimused ja kui need kätte saame, kuulutame hanke välja,» lausus Mitt ning pakkus, et tööd kestavad kolm-neli nädalat.
Linnal on selle aasta eelarves taastusremondiks ette nähtud umbes 650 000 eurot ning rekonstrueerimiseks 300 000 eurot. Võrreldes eelmise aastaga on suurusjärk jäänud Miti sõnul samaks.
«Rahaliselt on kõige kallim Räpina maantee ja Nõlvaku tänava ühendustee, kuna see on täiesti uue tänava ehitus. Mahuliselt on aga vahest suurim Lammi tee ristmik,» pakkus Mitt.
Suurima tõenäosusega läheb aga esimesena remonti Puiestee tänava lõik Narva mäest Liiva tänavani. «Rattaralliga seoses on üks esimesi ka Tähe tänav,» lisas Mitt. Samuti saab tänavu tolmuvaba katte hulk kruusatänavaid.
Kastani tänav kinni
Linna liikluskorraldusteenistuse juhataja Tõnu Lukmann kinnitas, et tänavused teetööd liiklust väga palju ei häiri. «Lammi tee ringristmikku on võimalik ka nii ehitada, et liiklus on osaliselt peal, ja erilisi probleeme seal ei teki,» ütles Lukmann.
Samuti ei tohiks tema sõnul olla suur probleem seegi, kui ülekatte- ja torutööde tõttu suletakse teatud ajaks täielikult Võru ja Riia tänava vahele jääv Kastani tänava lõik.
«See on suvine aeg ja olukorda eriti ei mõjuta, sest liiklust on võimalik mööda suunata. Probleem võib muidugi tekkida lähikonna ettevõtete juurdepääsudega, aga need on kõik lahendatavad teemad,» selgitas Lukmann ja lisas, et lõplikult pole teetöödega seotud liikluskorraldus veel paigas.
Tartu tänavuste teetööde esialgne kava
Taastusremont
• Kalda tee (Sõpruse pood – Mõisavahe)
• Mõisavahe, Kalda tee ja Lammi tee ristmik
• Tähe (Tehase–Vaba, Aardla–Sepa)
• Puiestee (Narva mnt – Liiva)
• Jaama (Pärna–Raatuse)
• Kastani (Võru–Riia)
Asfaltkatte pindamine
• Jaama (Rõõmu tee – Nõlvaku)
• Ihaste tee
• Kreutzwaldi
• Ilmatsalu (Ravila–Betooni)
• Betooni (Ilmatsalu–Ravila)
Rekonstrueerimine
• Nõlvaku ja Mõisavahe tn ning Räpina mnt ühendustänav
Tolmuvaba kate
• Maarjaturu (Kalmistu–Peetri–Lubja)
• Vase (Purde–Saekoja)
• Vaba (Turu–Sassi)
• Arukase (Männimetsa–Metshaldja)
• Supelranna (Ranna pst – tupik)
• Purpuri (Lohkva tee – tupik)
• Tempera (Lohkva tee – Molberti)
• Oa (Kartuli–Piiri)