Tartu linnavalitsus sõlmis lepingu Võru ja Kastani tänava ristmiku ümberehituseks. Ehituse käigus kaob Kastani tänavalt ka üks sõidurada.
Ristmiku ehituse käigus kaob Kastani tänavalt üks sõidurada
Linnavalitsus tunnistas Võru ja Kastani tänava ristmiku rekonstrueerimise riigihankel edukaks OÜ Maveter pakkumuse kogumaksumusega 464 178 eurot. Linnavalitsus sõlmib kaks lepingut: Võru ja Kastani tänava ristmiku ehitamiseks maksumusega 435 078 eurot ja liitumisleping ASiga Tartu Veevärk torustiku ehitamiseks maksumusega 29 100 eurot.
Ristmiku rekonstrueerimise projekti on koostanud OÜ TPK Projekt. Töö käigus kaotatakse Kastani tänavalt üks sõidurada, alles jääb üks 3,5-meetrine sõidurada. Kastani tänava mõlemasse serva ehitatakse sõidutee kõrvale äärekiviga eraldatud kahe meetri laiune jalgtee.
Võru tänaval säilitatakse 1+1 sõidurada ja ristmiku piirkonna vasakpöörderada Kastani tänavale. Tänava paarisnumbritega majade poolel säilib jalakäijatele ruum praeguses mahus. Mõlemale poole sõidutee serva ehitatakse kahe meetri laiune rattatee.
Sõidutee laius on 7,5 meetrit ning sõiduraja laius 3,5 meetrit. Vaba tänava liikluskorraldust muudetakse nii, et vasakpoolselt rajalt tehakse vasakpööre Võru tänavale ja sõidetakse Kastani tänavale, parempoolselt rajalt tehakse aga parempööret Võru tänavale.
Ristmiku Õnne tänavaga kokkuviimisel on arvestatud Õnne tänava perspektiivse lahendusega, kus äärekivide vahele jäetakse seitse meetrit, millest autodele eraldatakse kolm meetrit ning mõlemale poole sellest jääb rattarajaks kaks meetrit. Majadepoolsetes servades jääb ruumi kuni kaks meetrit, see jääb jalakäijatele. Töö valmib eeldatavasti selle aasta sügisel.
Ulatuslikum ristmiku ümberehitus algab järgmisel aastal, kui samal ajal rajab kinnisvaraarendaja Dorpat Ehitus Võru ja Kastani tänava ristmikule viiekorruselise ärimaja.