Baltimaade geograafiaolümpiaadi parimad noored said Tartus tunnustatud

Tartu Postimees
Copy
Eesti noored koos mentoritega lõputseremoonial. Alumisel real vasakult: Taavi Pae (mentor), Maarja Katherine Link, Gregor Ludvig Kikas, Arp Harald Tamm, Birgit Viru (mentor). Ülemisel real vasakult: Otto Tamkivi, Henri Ausin, Andre Viitamees, Rain Alar Laurimaa, Kaarel Tamman.
Eesti noored koos mentoritega lõputseremoonial. Alumisel real vasakult: Taavi Pae (mentor), Maarja Katherine Link, Gregor Ludvig Kikas, Arp Harald Tamm, Birgit Viru (mentor). Ülemisel real vasakult: Otto Tamkivi, Henri Ausin, Andre Viitamees, Rain Alar Laurimaa, Kaarel Tamman. Foto: Jonas Erik Laane

Möödunud reedel selgusid 26.–30. juunini toimunud 9. Baltimaade geograafiaolümpiaadi tulemused. Eesti õpilaste seast tunnustati kolme pronksmedalitega. Lõputseremoonia leidis aset Tartu ülikooli geograafiaosakonna ruumis.

Olümpiaadil osales sel aastal kokku 32 õpilast Eestist, Lätist, Leedust ja Poolast. Eesti parimatena pälvisid pronksmedali tänavu Tallinna reaalkooli lõpetanud Gregor Ludvig Kikas (16. koht), Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi õpilane Arp Harald Tamm (18. koht) ja Maarja Katherine Link Gustav Adolfi gümnaasiumist (19. koht).

Võistkonda kuulusid veel Tallinna reaalkoolist Andre Viitamees (23. koht), Rain Alar Laurimaa (26. koht) ja Otto Tamkivi (33. koht), Haapsalu põhikooli õpilane Kaarel Tammann (25. koht) ja Henri Ausin Võru kesklinna koolist (32. koht). Mentoritena olid Tartu ülikooli ökoloogia ja maateaduste instituudist noorte juures geograafia teadur Birgit Viru ja Eesti geograafia kaasprofessor Taavi Pae.

Kuldmedali pälvisid käesoleval aastal olümpiaadi esikolmikusse jõudnud õpilased: Rūdis Freipičs Lätist (1. koht), Maciej Jankowski Poolast (2. koht) ja Rihards Daugavvanags-Vanags Lätist (3. koht).

Võistlusprogramm koosnes kirjalikust osast, valikvastustega multimeediatestist ja neljast välitööst. Kirjalikult käsitletavate teemade hulka kuulusid tänavu turism, Läänemere jää, jätkusuutlikkus ja majandus, vulkaaniliselt aktiivsed piirkonnad, kliimamuutused ning linnaplaneerimine. Eesti õpilaste hinnangul jäi kirjaliku osa lahendamiseks ettenähtud ajast väheseks ja enim raskusi pakkus jää temaatika.

Välitöödest esimesel õpiti tundma Valga ja Valka linna ala. Õpilastel tuli luua linnade turismikaart ja ühtlasi kaardistada nende vahele jäävat riigipiiri. Seejärel uuriti karjääri ja lahendati kaevanduse planeerimise, opereerimise ja rekultiveerimisega seotud ülesandeid.

Kolmandal välitööl keskenduti topograafia ja maastikuga seotule, mille raames pidid võistlejad kandma kaardile erinevaid maastikul nähtavaid objekte ja arvutama topograafilise kaardi põhjal nõlvakaldeid. Välitöödest viimane viis noored Lätis Seda linna, mille plaani koostades tuli muu hulgas kujutada eri ajastutesse kuuluvaid hooneid kindlates värvides.

Vabal ajal said õpilased jalutada Valkas ja Valgas, omavahel vestelda ning mängida kaarte ja pallimänge. Samuti oli neil võimalus maha pidada «lahing» kaarditundmises: õpilastelt küsiti küsimusi, mille õigeks vastuseks oli mõni linn, riik, mäestik või muu geograafiline objekt. Punkti sai osaleja, kes oskas kõige kiiremini mainitud kohta kaardil näidata.

Tartusse jõudes said õpilased osaleda linnaekskursioonil, mille juurde kuulus ka tutvumine Tartu ülikooli peahoonega. Eestist pärit juhendajate sõnul meeldis väliskülalistele meie ülikooli peahoone aula väga, samuti pidasid nad Tartut ilusaks linnaks. Ühtlasi õnnestus noortel  näha Tartu linna päeva üritusi ja ringi liikuda autovabaduse puiesteel.

Eesti võistkonnast osalevad Gregor Ludvig Kikas, Arp Harald Tamm, Rain Alar Laurimaa ja Andre Viitamees 8.–14. augustil Indoneesias, Bandungi linnas toimuval rahvusvahelisel geograafiaolümpiaadil.

Eesti õpilaste osalemist rahvusvahelistel võistlustel rahastab haridus- ja teadusministeerium ning korraldab Tartu ülikooli teaduskool.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles