FOTOD Rohediislil sõitvad bussid võtavad Tartumaa teed tänasest üle (1)

Jens Raavik
, ajakirjanik
Copy
Iveco autobuss.
Iveco autobuss. Foto: Margus Ansu

Hansa Bussiliinid saadab Lõuna-Eesti teedele uued rohediislil sõitvad bussid. Üle võetakse 321 liini, lisandub 12 tuhat liinikilomeetrit päevas.

Hansa Bussiliinid AS toob 1. juulil Tartu maakonnaliinidele 63 uut taastuvdiislil sõitvat Iveco bussi ning asub teenindama 321 liini. Investeeringu maht on 10 miljonit eurot. Ettevõtte liinimaht kasvab lepinguga 4,4 miljonit liinikilomeetrit aastas.

«Tere tulemast meie uutele bussijuhtidele, kellega koos viime Tartu maakonna ühistranspordi kestlikuma ja väiksema ökoloogilise jalajäljega teenuse suunas, ning suur aitäh meie pühendunud meeskonnale liinide käivitamise eest,» rõhutas Hansa Bussiliinide juht Andres Puskar.

Puskar lisas, et liinide kaugemad alguspunktid on Jõgeva, Puurmani, Kallaste, Peipsiääre, Mehikoorma, Põltsamaa, Rannu, Rõngu, Otepää, mistõttu on jätkuvalt oodatud bussijuhid ka kaugemalt liituma.

Kõik bussid on varustatud nüüdisaegsete turva- ja teavitussüsteemidega ning bussidesse on mugav siseneda ka ratastooli ja lapsekäruga – see muudab maakonna ühistranspordi oluliselt kvaliteetsemaks.

Tartumaa Ühistranspordikeskuse juhataja Maikl Aunapuu sõnul on kasulik uuendus jalgrattahoidja kasutuselevõtt mõnel pikemal liinil, mille tulemusel saab sõitja jalgratta bussisõidule kaasa võtta ja sihtkohas sellega edasi liikuda. Jalgrattahoidja olemasolu märgitakse lähitulevikus vastavate liinide sõiduplaanidesse ning huvilistele luuakse võimalus rattakoha broneerimiseks.

«Tartumaa Ühistranspordikeskusel on hea meel tervitada uut koostööpartnerit ning saata bussid teele ajakohastatud sõiduplaanidega. Alates 1. juulist lisandub Tartumaale täiesti uusi bussipeatusi ning teenindama hakatakse ka mõnda sellist piirkonda, kus ühistransport seni puudus, näiteks Laeva-Tabivere vahelised otseühendused,» selgitas Aunapuu.

Samuti on lisatud uusi ühendusi väljumiste tihendamiseks, näiteks Koosa, Alatskivi, Maarja-Magdaleena suunas. «Nädalavahetustel pakume tartlastele uut võimalust külastada liinibussiga Elistvere loomaparki,» lisas Aunapuu.

Bussides võetakse kasutusele 100% HVO ehk sünteetiline diisel, mida saab talvel kasutada kuni –32-kraadise pakasega, see on säilimiskindel ning võimaldab bussifirmal teenindada maakonnatransporti keskmiselt 90% väiksema keskkonnaheitega.

«Uuele kütusele üle minnes tunnevad Tartu maakonna ühistranspordiga sõitjad erinevuse ära selle järgi, et bussi peale minnes ei ole enam tunda kütuselõhna, sest taastuvdiisel on lõhnatu,» ütles Neste Eesti turundusjuht Risto Sülluste.

«Erinevalt fossiilsest diislist, mida toodetakse naftast ning mille kasutamine paiskab õhku üha uut süsinikku, on taastuvdiisel Neste MY täielikult naftavaba ning toodetud 100% jäätmetest ja jääkidest. Kütuse tootmisel kasutatakse toiduainetööstuse jäätmeid ja jääke, mida muu tööstus ei vaja, ning suunatakse need jäätmejaamade asemel taaskasutusse ja ümbertöötlusesse,» selgitab Sülluste.

Hansa Bussiliinid AS korraldab riigisiseseid avalikke ja kommertsliinivedusid ning tellimus- ja töötajate regulaarvedusid Hansaliinid kaubamärgi all.

Hansa Bussiliinid kuulub Hansabussi kontserni, mis korraldab bussitransporti Eestis ja Lätis. Kontsernis töötab umbes 600 inimest, käive on 27 miljonit eurot.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles