Veiki Ojaperv: vanakurat nimega hasartmängureklaam

Veiki Ojaperv
, ajakirjanik
Copy
Veiki Ojaperv
Veiki Ojaperv Foto: Kristjan Teedema

Alkoholi- ja tubakareklaamid on tsiviliseeritud maailmas kalevi alla lükatud. Kasiino- ja kiirlaenude reklaamid elavad seevastu oma hiilgeaegu. Hasartmängusõltuvus on ent üks ohtlikemaid pahesid, mida võimalik endale külge korjata. Ahastuses mängur võib päevaga kaotada kõik, mille nimel ta on terve elu vaeva näinud. Lisaks materiaalsele kaotusele käivad selle kuradiga pahatihti kaasas purunenud peresuhted, depressioon ja halvemal juhul enesetapud. Erinevate hinnangute kohaselt on Eestis 10 000 – 15 000 hasartmängusõltlast.

Ometi on hasartmängureklaamid kõikjal. Autorallist kuni jalgpallini, internetist telerini, Eurovisioonist arvutimängudeni. Või näiteks fakt, et Eesti suurim spordi- ja kontserdihall on Unibet Arena. Spordisõbrad teavad peaaegu alati eelseisva võistluse koefitsiente, kuna need on absoluutselt kõikjal. Kui ka ise koefitsientide leidmiseks vaeva ei näe, võib kindel olla, et panustamise tingimusi tuletab spordikommentaator ikkagi meelde. Täpselt samamoodi tulevad need jutuks Eurovisiooni lauluvõistluse ajal.

Ja siis on veel meie, täiskasvanute jaoks suuremalt jaolt peidetud maailm ehk arvutimängud. 2020. aastal hinnati arvutimängudes toimunud microtransaction’ite (ärimudel, kus kasutajad saavad mikromaksetega virtuaalseid kaupu osta) globaalse turu väärtuseks 77 miljardit dollarit. Väga suure osa tehingutest teevad just nimelt lapsed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles