Kas ajaleht hilines? Teavita konkurentsiametit!

Jens Raavik
, ajakirjanik
Copy
Tartus Viljandi maanteel elav pensionär Jüri Laurson on oma kirjakasti Postimeest tulutult oodanud terve selle kuu. Omniva polnud talle ajalehte toonud ka eile. Õhtulehe sai Laurson samuti hilinemisega ja neli numbrit korraga.
Tartus Viljandi maanteel elav pensionär Jüri Laurson on oma kirjakasti Postimeest tulutult oodanud terve selle kuu. Omniva polnud talle ajalehte toonud ka eile. Õhtulehe sai Laurson samuti hilinemisega ja neli numbrit korraga. Foto: Kristjan Teedema

Ehkki järjest enam on neid, kes eelistavad uudiseid lugeda digitaalselt, ootavad paljud tartlased hommikuti ka värsket paberlehte oma postkasti.

Sel kuul on ülikoolilinna paljud postkastid aga hommikuti tühjaks jäänud, sest konkurentsiameti seatud ühinemiskeelu tõttu Express Posti asemel 1. juunist teenust pakkuma hakanud ja lehekande monopoliseerinud Omniva ei tule uute kohustustega kuigi hästi toime ega luba, et leht jõuab õigeks ajaks enne paari-kolme nädalat.

Vanad uudised

Tartlane Jüri Laurson kurtis eile, et on juba kaheksa päeva oodanud Postimehe paberlehti, kuid seni pole ta neid saanud. «Küll aga toodi mulle korraga neli Õhtulehte, mis sooduskampaania ajal sai paariks kuuks tellitud, aga needki olid kirjakasti jõudes juba vanade kuupäevadega,» rääkis ta.

Laurson pöördus oma murega Omniva klienditeenindusse. «Sinna helistades ütleb automaatvastaja, et vajuta number ühte, siis vajuta number nelja ja ütle oma aadress, muud midagi. Lehte ootan ikka edasi, midagi sellest ei muutunud,» nentis ta.

See, mida tartlased praegu näevad, on just ehe näide sellest, miks monopol pole hea, tõdes konkurentsiameti juht Evelin Pärn-Lee.

Omniva jaotuskeskuste Lõuna piirkonna juht Jaanus Jõelaid selgitas, et uued töötajad elavad veel uutesse kanderingidesse sisse ja kuna mõned kirjakandjad on ka puudu, käib samal ajal ka uute töötajate värbamine. «Teenindame Tartus ja Elvas umbes 10 500 varahommikuse lehekandega seotud postkasti, kuhu viib lehti pisut üle 60 kirjakandja. Loodame tagada varahommikuse lehekande tavapärase rütmi lähinädalate jooksul,» teatas Jõelaid.

Omniva meediasuhete juht Kristina Haaslava täpsustas, et lähinädalad tähendavad loodetavasti kaht-kolme nädalat, kuid praegu seda siiski väga täpselt ennustada ei saa.

Õpikunäide monopolist

Infot Laursoni murega sarnastest probleemidest on pärast Omniva ainuvõimu saamist Tartu Postimehe toimetusse jõudnud teistestki kohtadest, mistõttu palub konkurentsiamet kõigist juhtumitest, kus tellija ei saa makstud teenust kasutada, neile teada anda.

Konkurentsiametit saab teavitada e-kirja teel info@konkurentsiamet.ee
 või helistades telefoninumbrile (+372) 667 2400

Konkurentsiameti peadirektor Evelin Pärn-Lee nentis, et hoolimata konkurentsiameti keelust ühineda oleks Ex­press Posti ja Omniva koondumisel monopol riigi loal nii või naa tekkinud.

«Nüüd tekkis aga monopol turu enda käitumise tagajärjel,» ütles ta. «Rõõmsad me selle üle ei ole. Pean ennast samuti sünnijärgseks tartlaseks ja minu arvates on see, mida tartlased praegu näevad, just ehe näide sellest, miks monopol pole hea – hinnad on liiga kõrged, teenuse kvaliteet on vilets ja ettevõtjal puudub igasugune turu poolt tulev surve.»

Ta märkis, et ühtlasi kinnitab see konkurentsiameti otsuse õigsust, sest täpselt samas olukorras oleks lehetellijad ka siis, kui amet oleks kahel ettevõttel ühineda lubanud.

Express Post koondas senised töötajad ja Omniva lootis samad inimesed enda palgale saada. Ent koondatud ei soovinud Omnivasse kohe tööle minna, sest koondamishüvitised ja töötukassast saadav raha laseb neil suvel puhata.

«Omniva käitumine on täiesti lubamatu, näidates väga selgelt nende suhtumist,» toonitas Pärn-Lee. «Töötajate puudus ei ole argument, eriti arvestades seda, et kojukanne on mõneti seotud universaalteenusega, mida Omniva on seaduse järgi kohustatud tegema.»

Postimees Grupi tellimuste äri juht Silver Soomre kommenteeris, et olukord on küll kahetsusväärne ja lugejad on oma nördimusest ka märku andnud, kuid nädalaga tellijate hulk vähenenud pole. «Meie tellijad on õnneks arusaajad. Katsume Omnivaga igatpidi koostööd teha, et nende mured saaks lahendatud, sest see on ka meie huvi,» sõnas Soomre.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles