Tehisintellekt sunnib koole õppetööd ümber mõtestama

Veiki Ojaperv
, ajakirjanik
Copy
Veeriku kooli õppejuhi Carmen Lutsu sõnul vajavad ülesanded, mille juturobot lihtsa vaevaga lahendab, kooli poolt ümbermõtestamist.
Veeriku kooli õppejuhi Carmen Lutsu sõnul vajavad ülesanded, mille juturobot lihtsa vaevaga lahendab, kooli poolt ümbermõtestamist. Foto: Margus Ansu

Tartu Kivilinna koolis tehti hiljuti katse, kus populaarsele tehisintellektile põhinevale tekstirobotile ChatGPT söödeti ette hulk põhikooli taseme koduseid ülesandeid. Masin lahendas peaaegu kõik ülesanded hindele viis ning õpetajad hoidsid jahmunult peast kinni, kui tõetruult robot end väljendada suudab. Üks on selge: tehisintellekt on tulnud, et jääda. Kuid kuidas see koolide õppekavasid ja koduseid ülesandeid tulevikus mõjutama hakkab, on pea kõikides koolides põletav teema.

Džinn pudelist väljas

«Õpetajatel ei ole enam teatud ülesannete jagamisel varsti enam mingit mõtet, kuna tehisintellekt lahendab need tema eest ära,» kirjeldas Kivilinna kooli direktor Karin Lukk koolis tehtud katse tulemusi. Koolijuhi sõnul üllatas tehisintellekti võimekus õpetajaid ning mitmel puhul ei olnud isegi võimalik aru saada, kas ülesande lahendas laps või arvuti.

Tagasi üles