See kõik selgub liiklustehnilise ekspertiisi tulemusel. Lisaks tuleb määrata kohtuarsti ekspertiis, mis tuvastab surma põhjuse ja vigastuste raskuse. «Need ekspertiisid võtavad üldjuhul aega mitte nädalaid, vaid pigem kuid,» lisas prokuratuuri nõunik. «Heal juhul läheb paar kuud, aga liiklustehniline ekspertiis kestab tavaliselt veel kauem.»
Ekspertiiside ja menetluse vältel on Volvot juhtinud eakal mehel lubatud edasi sõita. Pühapäeval postitas tähelepanelik kodanik Facebooki gruppi Märgatud24 Tartus foto sellest, kuidas seesama Volvo linnatänavail taas liikleb. Ühtlasi märkis postituse autor, et juht sai vaevu punase tulega pidama ning sõitis väga ebakindlalt – kord kolmekümnega ja siis kiirendas linnas 70 kilomeetrini tunnis. Esmaspäevaks politseile konkreetsest masinast tähelepanekuid laekunud ei olnud.
«Juhtimisõigust saab Eestis ära võtta vaid kohus süüdimõistva otsusega. Seaduse järgi kelleltki juhtimisõigust kohtuväliselt ära võtta pole võimalik,» märkis Sinkevicius. «Kui ei ole alust inimese vahistamiseks ehk kui pole alust arvata, et ta jätkaks kuritegude toimepanemist või hakkaks menetlusest kõrvale hoidma, ei saa kellegi vabadust piirata ega teda juhtimisõiguseta jätta.»
Sinkevicius nentis, et ka 2021. aasta augustis, kui noore naise juhitud BMW põrkas kokku mootorrattaga ja õnnetuses hukkus kaks noort inimest, kritiseeriti prokuratuuri tööd ning küsiti, miks ei võeta kahtlusaluselt juhiluba ära. «Ka siis pidin selgitama, et meil pole võimalik seda teha, sest Eesti seadus ei luba kelleltki juhtimisõigust ära võtta, kuna see on lisakaristus, mille saab mõista ainult kohus,» sõnas ta.
Praeguseks on naisele kriminaalasjas esitatud süüdistus ja asi on saadetud kohtusse. Kohus võib selle kuriteo eest süüditunnistamisel karistada ühe- kuni viieaastase vangistusega. Kohtuistungite toimumise aega kohus veel määranud ei ole.