Skip to footer
Päevatoimetaja:
Emily Lieberg
+372 730 0138
Saada vihje

Maksumaksja maksab igale ringlusrattaga läbitud kilomeetrile 65 senti peale (2)

Investeeringukulu ratta kohta on olnud ligikaudu 4400 eurot, tegevuskulu ratta kohta aastas umbes 1000 eurot.

Kuna rattaringlus on järjest laienenud, sealhulgas Tartu lähiümbruse valdadesse, ja rattaid kasutatakse aktiivselt, siis on ka tegevuskulud aasta-aastalt kasvanud, tõdes Tartu abilinnapea Raimond Tamm volikogule antud ülevaates.

Volinik Jaak Laineste arupärimisele vastates ütles ta, et tegevuskulu oli kaks aastat tagasi 714 000 eurot, mullu 900 661 eurot ja tänavu on kavandatud 995 762 eurot.

Investeeringuteks null

Piletitulu oli tunamullu 165 139 eurot, mullu 200 874 eurot ja tänavune prognoos on 200 000 eurot.

Seejuures mullu juulist linn tõstis rattaringluse piletihinda, näiteks aastapilet maksis varem 30 eurot, nüüd 60. Piletitulule võib mõju avaldada ebakindlus suhetes süsteemi tarnija Bewegeniga.

Tamme vastusest selgus, et kulude kasvu on põhjustanud ka kasvanud elektrihind ning muude sisendite ja materjalide kallinemine. Teisalt saab linn valdadelt nende territooriumile jäävate rattaringluse parklate käitamisega seotud igakuiseid makseid, mis aitavad linnal kasvavaid kulusid katta. Kahe aasta eest tuli sellest 63 000 ja mullu 131 400 eurot. Tänavu on arvestatud 223 200 eurot.

Kahel viimasel aastal on linn teeninud ka esikorvireklaamidelt, mullu näiteks 25 000 eurot, kuid tänavu ei olnud selle reklaamipinna vastu kellelgi huvi.

Tänavu on esimene aasta, kui linn ei kavanda rattaringluse investeeringuteks sentigi. Mullu kulus selleks 430 000 eurot, esimesel aastal süsteemi käivitamiseks investeeris linn 2,4 miljonit eurot, sealhulgas 1,4 miljonit eurotoetusi.

Rattaringluse süsteemis on Tartu linnatranspordi andmetel praegu ligi 800 ratast, nendest 600 on elektrilised ja 200 on tavarattad. Alustades oli rattaringluses 750 ratast. Kõige enam kasutatud ratas on sõitnud läbi 26 900 kilomeetrit. Ratastega on tehtud umbes 3,3 miljonit sõitu ning läbitud ligikaudu 8,9 miljonit kilomeetrit.

Kogu perioodi investeeringukulu ratta kohta on olnud ligikaudu 4400 eurot. Tegevuskulu ratta kohta on umbes 1000 eurot aastas.

Suur toetuse osakaal

Kui jagada kõik perioodil tekkinud kulud ratastega läbitud ühele kilomeetrile, on kilomeetri maksumus 79 senti. Kogu perioodi tulu ratta kohta on ligi 1500 eurot. Kui jagada kõik perioodil saadud tulud ratastega läbitud ühele kilomeetrile, siis on kilomeetri tuluks umbes 14 senti.

Vastates Laineste küsimusele, miks valis linn rataste ja taristu omamise ja ise selle eest vastutamise teenusrendi asemel, ütles Tamm, et hanke eel kaaluti alternatiive. «Paraku saime võimalikelt pakkujatelt tagasisidet, et rattaringlust ei ole võimalik Tartus kasumlikult opereerida ning linna aastaseks tegevuskuluks prognoositi summasid, mis ületasid ühte miljonit eurot,» vastas Tamm.

Ta lisas aga, et praeguses olukorras on linn taas alustanud võimalike alternatiivide kaalumist.

Kommentaarid (2)
Tagasi üles