Eelmise aasta lõpust levib digiraadio Harjumaal, Järvamaal ja Lääne-Virumaal, millele nüüd lisandusid Duo Media Networksi eestvõttel saatjad ka Tartumaal ja Pärnumaal. Sellega on enam kui 70 protsendil Eesti elanikest võimalus kuulata uue põlvkonna raadiot.
Duo Media Networks käivitas saatjad Tartumaal
Duo Media Networksi tegevjuhi Risto Rosimannuse sõnul pakub raadiote digitaalseks muutmine kuulajale palju võimalusi. «Esiteks paraneb helikvaliteet, teiseks paraneb tunduvalt leviala ning kolmandaks suureneb raadiojaamade valik,» ütles Rosimannus.
Eestis on 35 raadiojaama ning enamikul neist on levi üsna katkendlik. «Digiraadioga on võimalik ehitada selline võrk, mis katab kogu Eesti kõikide raadiojaamadega ja kaovad leviaugud – sa sõidad Narvast Kärdlasse ja kuulad oma lemmikraadiot kogu tee,» selgitas Rosimannus. Lisaks on digitaalsena võimalik levitada vähemalt kaks korda rohkem raadiojaamu. «Teiste riikide kogemus on näidanud, et raadiokuulajate rahulolu valikuvabaduse laienemisel suureneb oluliselt,» lausus ta.
Lisaks kahe saatja käivitamisele Tartus ja Pärnus tõi Duo Media turule koostöös Rootsi ettevõttega RAZ Media ka kolm uut digiraadiojaama: Elmari Tantsuõhtu, Duo Greatest Hits ja Duo Gold.
Elmari Tantsuõhtu kanal pakub ööpäev läbi kuulamiseks kõige tantsulisemaid ja lõbusamaid eestikeelseid muusikapalu. Jaama Duo Gold muusikavalik sisaldab suurimaid hitte üle maailma alates 1950ndate keskpaigast kuni 1970ndateni. Duo Greatest Hits segab aga vanu tuntud poproki lugusid viimaste aastate suurimate hittidega.
Digiraadio kuulamiseks on vaja DAB+ signaali vastuvõtjat, mis on olemas paljudes uuemates autodes, sest Euroopa Liit on teinud selle uute autode tootjatele ka kohustuslikuks lisaks. Samuti on erineva hinnaklassiga DAB+ raadiod on müügil tehnikakauplustes ja internetipoodides.
Duo Media Networks haldab raadiojaamu Elmar, MyHits, Kuku Raadio, Narodnoe Radio, DFM ja Raadio Duo, millele lisanduvad neti- ja digijaamad. Kõiki raadioid saab kuulata ka pleier.ee keskkonnas või Pleieri mobiilirakenduses.
Kogu Eesti kommertsjaamadele kulutatud kuulamisajast moodustab Duo Media Networksi kanalite kuulamine Kantar Emori uuringu põhjal 41 protsenti, millega ollakse turu liidrid.