Autospordi turvaekspert Breeni õnnetuse valguses: me ei saa rallikast tanki ehitada

Veiki Ojaperv
, ajakirjanik
Copy
2007. aastal lõppes Ain Teppo viimane sõit vastu palgivirna.
2007. aastal lõppes Ain Teppo viimane sõit vastu palgivirna. Foto: Malle Silla

Rallimaailm ei ole teisipäeval oma kodumaal mulda sängitatud iirlasest ralliässa Craig Breeni surmaga lõppenud õnnetuse šokist veel kaugeltki üle saanud ning ametlik juurdlus surma põhjuste üle veel käib.

Kui tänapäeva ralliautod on järjest turvalisemad ning iga detail sõitja kaitseks on sada korda läbi kaalutud, siis kuidas saab selline õnnetus juhtuda? Mitteametliku versiooni kohaselt kaldus Breen kiires kurvis teelt välja ning sõitis vastu aeda, mille tala tungis läbi akna auto salongi. Lühidalt: üliebatõenäoline halbade asjaolude kokkulangevus.

Kuigi ralliautod saavad pidevalt täiendusi ning kehtestatud õhutusnõuete täitmist kontrollitakse karmilt, jäävad paraku siiski ka nõrgad kohad, nagu aknad, autode osaks. «Lõppude lõpuks ei saa me rallikast tanki ehitada,» kommenteeris Eesti autospordi liidu tehnikakomitee ja veoautokomitee liige Marko Luhthein, kes on Eestis ralliautode tehnilise arenduse ja kontrollimisega tegelenud juba aastatuhande algusest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles