Koos ilusate kevadilmade saabumisega on alanud ka rattasõidu hooaeg ning Tartu linnavalitsus plaanib lähipäevil tänavatele tuua suurema hulga elektrilisi ringlusrattaid.
Tänavatele lisandub lähiajal üle 600 rendiratta
Eelmise töönädala lõpus oli linlaste kasutuses 230 ratast ning linnatranspordi Roman Meeksa sõnul on suvisehooajaks plaanis juurde tuua 600 elektriratast. Esimeste elektrirataste väljatoomist alustatigi esmaspäeval.
Rattaringlusel on 102 parklat, mis on jaotatud üle linna ja ka lähivaldades. Viis parklat on Tartu vallas ning Kambja ja Luunja vallas on kummaski kolm rattaparklat. Ülejäänud 91 parklat asuvad linna territooriumil.
Sel aastal on rattaringluse tegevuskuludeks arvestatud 576 000 eurot. «Tegemist on kõigega, mis on vajalik rattaringluse käitamiseks. Näiteks varuosad, balansseerimissõidukite kütus, tööriistad, tööriietus ja nii edasi,» selgitas Meeksa. Rattaringluse töötajate palgakuludeks on tinglikult arvestatud pea teist sama palju ehk 530 000 eurot.
Rattapargi täiendamiseks on planeeritud 430 000 eurot, kuid kui palju rattaid selle eest täpselt saab, ei ole veel teada. «Viimati ostsime rattaid hinnaga 2850 eurot tükk. Selle aasta hinda veel ei tea, kuid indikatsioon on antud 20-protsendisele kasvule,» rääkis Meeksa.
Lisaks kulutustele toob rattaringlus ka oma osa linnakassasse juurde. Prognoositav piletitulu tänavu on 200 000 eurot, mis on pea täpselt sama suur kui aastal 2022, kui piletitulu oli 201 000 eurot.
«Selles numbris pole ühispileteid,» ütles Meeksa. «Nende tulu eraldi arvutada ei saa.» Tulule lisandub ka rataste esikorvil kuvatava reklaami tasu, mis on 20 000 eurot.