Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Üks Tartu Idaringtee hange läks vett vedama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vaade Idaringtee Turu liiklussõlmele Tartu vangla kõrval. Vasakul Turu tänav, taamale jääb üle Emajõe viiv Ringtee sild ja Ihaste.
Vaade Idaringtee Turu liiklussõlmele Tartu vangla kõrval. Vasakul Turu tänav, taamale jääb üle Emajõe viiv Ringtee sild ja Ihaste. Foto: Ramboll Eesti

Leping Ringtee silla ehitamiseks peab veel paari kuu jagu ootama, sest vaidlus­tuse tõttu tuleb Tartu linnal korrata hanget omanikujärelevalve tegemiseks.

Idaringtee kohta kõlab nii häid kui ka halbu uudiseid. Nii näiteks on häid arenguid rahaküsimustes ja neil päevil peaks lõplik taotlus jõudma ministeeriumisse. Pärast rahastamisotsust saab jätkata tee-ehituseks vajalike maade ostu.

Läinud nädalal otsustas linnavalitsus tunnistada Tartu Idaringtee 2. ehitusala projekteerimise ja ehitamise riigihankel edukaks ASi TREF, Teede REV-2 ASi, Lemminkäinen Eesti ASi, ASi K-Most, Toner-Projekt OÜ ning Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo OÜ ühispakkumise kui odavaima summas 27 391 836,12 eurot.

See ehitusala ulatub vangla juurest Lammi teeni ja hõlmab ka Ringtee silda.

Omanikujärelevalve ootel

Paraku ei saa lepingut niipea allkirjastada, sest omanikujärelevalve tellimiseks tehakse uus riigihange.

«Oleme hankega uuesti väljas, sest esimesel katsel lasti see otsitud põhjusega vastu taevast,» ütles Tartu abilinnapea Raimond Tamm.

Ta selgitas, et nagu varemgi, on linn hankes nõudnud, et pakkuja peab ära näitama hankes sisalduvate tegevuste käibe.

Teede Tehnokeskus hakkas kinni sellest, et Taalri Varahaldus oli käibes kajastanud ka tegevusi, mis kõnealust hanget ei puudutanud. «Aga see on  ebaoluline, sest nõutud miinimummäär oli nii või teisiti täidetud, kuid formaalselt oli võimalik kinni hakata,» ütles Tamm.

Vaidlustuse tõttu oli linn sunnitud Taalri Varahalduse kõrvale jätma. Seejärel jäi ainsana sõelale Teede Tehnokeskuse pakkumine, mis aga ei sobinud hinna poolest. Teede Tehnokeskus küsis 475 186 eurot, Taalri Varahalduse pakkumine olnuks 326 700 eurot.

Eeltöid saab teha

Tamm ütles, et järelevalve tegija leidmiseni ametlikult projekteerida ei saa, kuid saab teha kõiki eeltöid. Ettevõttele on teada, et hanke pakkumine on edukaks tunnistatud ja teada on ka, mis põhjusel viibib lepingu sõlmimine.

Abilinnapea avaldas lootust, et sel sügisel saab ka ehitusega algust teha, kuid põhiline ehitus läheks lahti järgmisel aastal.

Kas silla ehitamiseks ajast piisab, arvestades, et keskkonnakaitse piirangute tõttu suve esimesel poolel ehitada ei saa ja aega on 2015. aastani?

 «2013, 2014, 2015 – kolm aastat. Öeldi, et peab piisama selle silla ehitamiseks,» vastas Tamm.

Tartu läänepoolse ümbersõidu 4. ehitusala ehituse ning Tartu Idaringtee 1. ehitusala projekteerimise ja ehituse riigihankel, mille tegid kahasse maanteeamet ja Tartu linn, osutus edukaks ASi Nordecon, Järva Teede ASi ning ASi EA Reng pakkumus summas 37 798 388,75 eurot. Siin omanikujärelevalve otsimise hange alles kestab.

Tagasi üles