Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Urmas Kruuse: toidujulgeolek pole ainult tootjate ja riigi teha (1)

Urmas Kruuse
Urmas Kruuse Foto: Sander Ilvest

Maaeluministeerium on üle 20 aasta teinud uuringuid selgitamaks välja Eesti tarbijate ostueelistusi ja harjumusi toidukauplustes ja turgudel. Mida saame järeldada viimase uuringu tulemustest?

Palju on räägitud, et suur inflatsioon paistab kõige karmimalt silma just toidukaupade puhul. Jah, statistikaameti andmetel on enim tarbijahinnaindeksit mõjutanud toidu ja mittealkohoolsete jookide hinnatõus, mis andis kogutõusust kolmandiku. Enim on kallinenud suhkur (97,2%), jahu ja tangained (62,1 protsenti), kastmed (57,1 protsenti) ning munad (56,3 protsenti).

Meie elanikud on aastaid pidanud toidukaupu valides kõige tähtsamaks maitset ja kvaliteeti. Sama trendi näitavad mullu viimases kvartalis tehtud uuringu tulemused. Samas on arusaadav, et tarbija vaatab kvaliteedi kõrval üha enam hinda. Kui 2020. aastal pidas hinda väga tähtsaks teguriks 50 protsenti vastanuist, siis 2022. aastal ütles seda 64 protsenti. Üldise hinnatõusu tõttu kinnitas 70 protsenti vastanuist, et jälgib rohkem eripakkumisi ja ostab võimalusel odavamat kaupa.

Tagasi üles