Surmaposti ette tuleb põrkesummuti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
VW Golf kaotas laupkokkupõrkes silla kandepostiga oma algsest pikkusest ühe meetri ja 40 sentimeetrit.
VW Golf kaotas laupkokkupõrkes silla kandepostiga oma algsest pikkusest ühe meetri ja 40 sentimeetrit. Foto: Margus Ansu

Kolm surmajuhtumit ühes ja samas kohas viimase nelja aasta jooksul on pannud linnavalitsuse otsima lahendusi, et Riia tänava raudteeviadukti betoonposti ei saaks enam nii lihtsalt rammida.

Ööl vastu eilset kella kahe paiku põrutas vastu raudteeviadukti kandeposti sõiduautot Volkswagen Golf juhtinud 27-aastane Keit. Sõiduk oli tabanud ligi meetrilaiust betoonist kandeposti täpselt keskele.

Selle VW Golfi mudeli kere on rikkumata kujul ligi neli meetrit pikk, avarii järel lühenes sõiduk ligikaudu poolteist meetrit. See annab tunnistust, et auto kiirus oli kokkupõrke ajal kindlasti suurem kui lubatud 50 km/h. Pigem isegi kaks korda suurem.

Kokkupõrkes murdus rool, sõiduki sisu paiskus segamini. Noor mees suri sündmuskohal. Päästjatel jäi üle vaid hukkunud juht sõiduki rusudest välja lõigata ning koristada tänav laiali paiskunud autodetailidest ja vedelikust.

Sündmuste käiku lugedes võib tunduda, et grammofoniplaat on ühele kohale hüppama jäänud, sest täpselt samas kohas juhtus hiljuti täpselt samasugune õnnetus. 17. jaanuari varahommikul sõitis kesklinna poolt tulles vastu sedasama betoonposti ning hukkus Volvot juhtinud 1962. aastal sündinud Ants.

Raha programmist

Silla linnapoolse posti juures on viimastel aastatel elu jätnud kolm inimest, teisel pool on aegade jooksul hukkunuid olnud vähemalt neli, ütles Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Tõnu Lukmann.

Ikka ja jälle küsivad linlased, ehk annaks midagi ära teha, et elust väsinud inimesed ei pääseks autoroolis seda posti sihtima. Lukmanni sõnul on otsingud probleemi leevendamiseks kestnud juba ligemale kaks ja pool aastat ning lähiajal terendab ka lahendus.

Nimelt liitus linn kahe aasta eest Euroopa Liidu rahastatava Läti-Vene ühisprogrammiga, mille eesmärk on parandada liiklusohutust rahvusvahelistel maanteedel. Selle abil peaks Riia tänaval saama lahendatud üsna mitu probleemi.

Nii on plaanis ehitada politseimaja juurde fooriga ülekäigurada. Samuti hakkab valgusfoor reguleerima liiklusvoogu Riia-Raja ristmikul. Veel tahab linn paigaldada radarid, et mõõta autode sõidukiirust.

Raudteeviadukti kesklinnapoolse posti ette on aga kavas paigaldada põrkeleevendi, mis peataks masina teekonna enne betoonseinani jõudmist. Luk­manni kinnitusel on projekti rahastamine enam-vähem kindel.

Kitsas koht

Kokkupõrget pehmendavaid konstruktsioone on maailmas välja töötatud palju, kuid Riia tänava viadukti ees pole nende ehitamiseks piisavalt ruumi.

Lõpuks on linn leidnud lahenduse, mille on välja töötanud Energy Absorption Sys­tems INC. Süsteemi detailid ei paiskuks auto rammimise korral tänavale laiali, vaid iga sektsioon siseneks järgmise sisse. Konstruktsioon tuleks iga võimaliku kokkupõrke järel kindlasti välja vahetada, kuid loodetavasti säästaks see inimese elu, ütles Lukmann.

Kas linn tellib just selle süsteemi või otsustab mõne teise kasuks, selgub lähemal ajal. Kahe nädala pärast sõidab Luk­mann koos maanteeameti esindajatega liiklusohutusmessile Amsterdami. «Seal võib leida sobilikke lahendusi, suheldes otse põrkepiirete tootjatega,» arvas Lukmann.

Et liiklus silla all oleks veelgi ohutum, on välja pakutud plaan ehitada jalakäijate tunnelid läbi raudteealuse mulde ning kaotada sillaalused kõnniteed. Paraku on selle plaani teostamine käinud seni linnale üle jõu.
Tartu abilinnapea Argo An­nuk avaldas arvamust, et tavaliikluse kontekstis ei ole selle silla all midagi ohtlikku. «Kui õnnetus on aga tahtlikult tekitatud, siis ei ole seda võimalik ka liikluskorralduslike vahenditega ära hoida,» leidis ta.

Surmapost
• Viimase nelja aasta jooksul on hukkunud kolm Riia tänava raudteeviadukti posti ramminud inimest.
• 2008. aasta 19. septembril sõitis kesklinna poolt tulles suurel kiirusel BMWga vastu betoonposti 24-aastane Marko, kes hukkus.
• Tänavu 17. jaanuari varahommikul sai samas kohas surma sõiduautot Volvo juhtinud 1962. aastal sündinud Ants.
• Ööl vastu eilset sõitis end vastu sillaposti surnuks Volkswagen Golfi juhtinud 27-aastane Keit.
• Lisaks neile sõitis 2009. aasta 24. septembril 25-aastane Erki sõiduautoga BMW kiirust ületades Elva poolt kesklinna suunas. Tema hoo peatas vaid mõni päev varem Riia-Lembitu ristmikule püsti saanud fooripost, mis murdus kokkupõrkes pooleks. Autojuht jäi ellu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles