Tartus ei saa alates märtsist Bolti tõukerattaid kitsastele kõnniteedele jätta

Tartu Postimees
Copy
Tartus võib ka tulevikus Bolti elektritõukeratta laiale kõnniteele vabalt jätta, aga siiski on soovitatav see pärast kasutamist viia spetsiaalsesse parkimiskohta.
Tartus võib ka tulevikus Bolti elektritõukeratta laiale kõnniteele vabalt jätta, aga siiski on soovitatav see pärast kasutamist viia spetsiaalsesse parkimiskohta. Foto: Ragnar Peets

Elektrilisi tõukerattaid laenutav ettevõte Bolt ja Tartu linn sõlmivad lepingu, mis seab liikluskultuuri parandamiseks tõukerataste kasutajale olulise uue piirangu.

Bolti, politsei ja linnavalitsuse esindajad on mitmel korral kohtunud ja arutanud, kuidas parandada elektriliste tõukerataste kasutamise reegleid. Selle tulemusena muutub eeloleval hooajal Tartus Bolti tõukerataste parkimiskorraldus.

Alates märtsist ei saa enam Bolti tõukerattaid parkida kõnniteedele, mis on kitsamad kui 1,5 meetrit. Piirang sisestatakse Bolti rakendusse, mis tähendab, et süsteem ei luba kasutajatel oma sõitu kitsastel kõnniteedel lõpetada.

Laiematele kõnniteedele parkimise õigus jääb Bolti tõukeratastega sõitjaile alles, kuid linn palub kõikidel kasutajatel neid sõidukeid parkida nii, et see ei segaks teisi liiklejaid.

Nii Bolt, politsei kui linnavalitsus julgustavad inimesi tõukerattaid jätma selleks loodavatesse parklatesse. Selleks eraldab linn avalikus ruumis 18 kohta, kuhu Bolt rajab kõvakattega parkimisplatsid.

Ettevõtte soovil saab parklatesse rajada ka laadimiskohad, kuhu kasutajad ise võivad elektrisõidukid laadima panna. Hiliskevadeks valmivad parkimisalad paiknevad valdavalt kesklinnas või selle läheduses, kuid neid jagub ka näiteks Annelinna, Tammelinna ja Tähtverre.

Bolti tõukerataste suuna Eesti juht Aleksandr Lilišentsev ütles, et neil on hea meel koos Tartu linnaga tõukerataste parkimiskultuuri edendada. «Oleme kaardistanud Tartus kõik kõnniteed, mille laius on kitsam kui 1,5 meetrit ja piiranud neil aladel meie tõukerataste parkimise. Lisaks toome kevade jooksul uutele linna parkimisaladele tõukerataste parkimiseks mõeldud laadimisjaamad. Tõukerataste ja elektriliste jalgrataste laadimislahendus on meie tööstusharu esimene omataoline laadimisjaam, kus kasutaja peab lihtsalt sõiduki pistikupessa lükkama ning sellega lõppeb automaatselt sõit ja algab laadimine. Nende kahe muudatuse tulemusel muutub Tartus kergliikurite parkimiskultuur loodetavasti oluliselt paremaks,» rääkis Lilišentsev.

Elektrilise tõukerattaga ei tohi sõita joobeseisundis ega mitmekesi korraga. Liikluses ohutuse tagamiseks on Bolti tõukerataste maksimaalne kiirus piiratud 25 kilomeetrile tunnis ja soovitatav on sõidu ajal kasutada kiivrit.

Tartu linn ja Bolt sõlmisid lepingu tõukerataste laenutamise teenuse osutamiseks Tartus kolmeks aastaks ja selle kohaselt toob teenuse osutaja linna kuni tuhat tõukeratast. Poolte kokkuleppel on võimalik seda arvu suurendada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles