Eesti keskkonnahoiu loogikas on üks huvitav aspekt: vaenatakse eelkõige kodumaist ressurssi, kuid kaugemalt pärit suurema keskkonnamõjuga toorme asjus ollakse üsna vakka. Näiteks gaasi või nafta varjukülgedest ei räägita. Ehituses soositakse endiselt mittetaastuvate materjalide – terase, alumiiniumi ja betooni – kasutust.
Riik peab koostama selge kava, kuidas asendada võimalikult palju fossiilseid materjale taastuvatest bioloogilistest allikatest pärinevate materjalidega.
On ju ilmselge, et näiteks vähemuspakkumise alusel eelistatav terase ja betooni eeliskasutamine viib meid kliimaeesmärkide täitmisest aina kaugemale. Kus on riiklik arengukava, mis aitaks keskkonnavaenulikumat toorainet asendada keskkonnasäästlikuma ja kodumaisega, mis ühtlasi looks Eestisse ka töökohti ja lisaks riigi kaukasse maksutulu?
Eesti metsadest valdav osa on majandusmetsad.
Seega, metsanduse arengukava üks tähtsamaid koostisosi peaks olema kava, kuidas me 10, 20 ja 50 aastaga saaksime meie metsade tootlikkust kõige enam suurendada. Seda teemat aga arutatav metsanduse arengukava kahjuks ei puuduta.
Et valdav osa Eesti metsadest on majandusmetsad, peaks kogu kava keskenduma just metsade majandamisele. Kindlasti ei tohi sealjuures unustada ka metsade ühtegi teist rolli ja kõik tegevused metsas peaksid olema tasakaalukad ja kooskõlas Eesti riiklike huvidega. Just metsi targalt majandades on meil võimalus tagada nende hea tervis tulevikus ning parendada puidu kvaliteeti. See tähendab omakorda ka metsade paremat süsinikusidumist ning kliimaeesmärkidele jõudmist jätkusuutlikult.
Eesti metsa- ja puidusektor toob riigi rahakotti maksudena üle miljardi euro aastas. Metsa- ja puidusektori ettevõtted on olulised tööandjad Eesti maakohtades, sealhulgas Tartumaal. Lõuna-Eestis katab sektor koguni 16 protsenti tööhõivest.