Eelmise aasta sügisel alustas Eesti Raudtee rahvusvahelist hanget, mille eesmärk oli leida partner Aegviidu–Tapa–Tartu raudtee kontaktvõrgu ja veoalajaamade projekteerimiseks, ehitamiseks ning hilisemaks hoolduseks, ning nüüdseks on sõlmitud ka leping, mille maksumus on pea 80 miljonit eurot ilma käibemaksuta.
Tartu suuna raudtee kontaktvõrgu uuendamine läheb maksma üle 80 miljoni
«Huvi hanke vastu oli suur, kuna hanke maht ehitada ligikaudu 180 kilomeetrit uut kontaktvõrku ja kolm uut veoalajaama on Euroopa mastaabis arvestatava suurusega projekt,» kommenteeris ASi Eesti Raudtee elektrivõrkude ameti juhataja Andrus Alas pressiteates.
Hanke tulemusena sõlmib Eesti Raudtee lepingud ühispakkujatega GRK Suomi OY ja GRK Eesti AS. Lepingute järgi tuleb töövõtjal ehitada uus kontaktvõrk valmis 2024. aasta lõpuks ning tööde lõpetamise hetkest alates uut kontaktvõrku järgneva viie aasta vältel ka hooldada. Tegemist on Eesti Raudtee viimaste aastakümnete kõige mahukama hankega, kuna sõlmitavate lepingute maksumus ilma käibemaksuta on kokku ligi 80 miljonit eurot.
GRK Eesti ASi tegevjuhi Priit Paabo sõnul on leping nende siiani suurim töövõtt Eestis.
«Järgmise etapina on ettevalmistamisel sarnane hange Lagedi–Aegviidu raudteelõigule, kus olemasolev kontaktvõrk tuleb välja vahetada täies ulatuses, kuna see on eluea ületanud,» lisas Alas.
Aegviidu–Tapa–Tartu ja Lagedi–Aegviidu kontaktvõrgu tööd on osa suuremast elektrifitseerimisprojektist, mille käigus varustatakse valdav osa Eesti raudteest kontaktvõrguga. Projekti eesmärk on vähendada transpordisektoris fossiilsete kütuste kasutamist ning vähendada seeläbi transpordisektori mõju kliimale. Projekti rahastatakse Euroopa Liidu rahast.