Elron sõlmis lepingu veel kümne elektrirongi ehitamiseks

Egeli Raudmäe
, ajakirjanik
Copy
Elroni uued elektrirongid valmivad Škoda Ostrava tehases.
Elroni uued elektrirongid valmivad Škoda Ostrava tehases. Foto: Elron / Škoda

Elron soetab lisaks läinud sügisel tellitud kuuele Škoda elektrirongile veel kümme ja sellest peaks mõne aasta pärast kasu tõusma ka Tartu-Tallinna liinil.

2022. aastal suurenes Elroni liinidel reisijate arv võrreldes aasta varasemaga rohkem kui miljoni võrra. Praegu teenindab riigile kuuluv vedaja reisijaid 37 rongikoosseisuga ja on selge, et tulevikus sellest ei piisa.

Äsja allkirjastas Elron Škoda grupiga lepingu veel kümne rongi valmistamiseks. Nende tootmist Ostravas on juba alustatud.

Elroni uute rongide projektijuht Viljar Luhthein tuletas meelde, et valitsus langetas läinud sügisel otsuse, mis laseb lisaks 2020. aastal sõlmitud kuue Škoda elektrirongi tellimusele vormistada optsioonilepingu ning suurendada tellimust aastaks 2027. «Tuleb juurde kümme kahesüsteemset elektrirongi, millega on võimalik sõita nii olemasoleva kontaktvõrgu kui ka lähiajal ehitatava kontaktvõrgu piirkonnas,» selgitas ta.

Uutest rongidest viis on erineva sisustuslahendusega ning hakkavad reisijaid teenindama Tallinna linnalähirongidena.

«Kuna Eesti asub võrreldes muu Euroopaga külmemas kliimas, peavad rongid taluma kiiresti muutuvat temperatuuri ja ilmaolusid. Detsembris algas esimese rongi jämekonstruktsiooni tootmise ettevalmistus, mis tähendab, et keevitamistööd on algfaasis ning mõne nädala pärast on rong kokkupanekuks valmis. Rongid ehitatakse RegioPanteri platvormile, mida kasutatakse ka Tšehhis ja Slovakkias,» jätkas Luhthein.

Uued rongid on kolmevagunilised koosseisud pikkusega 83,18 meetrit. Võrdluseks: praeguste nelja vaguniga rongide pikkus on 75 meetrit.

Elroni lubaduse kohaselt tulevad uutesse rongidesse senistest laiemad sisenemisalad ning rohkem ruumi tekitatakse jalgratta ja lapsevankriga sõitjatele. Samuti on märgistatud kohad ratastoolis reisijatele. Uutes rongides on kõik istekohad nummerdatud ning lisaks on eraldi söögi-joogiala suupistete ja jookide ostmiseks.

Praeguse ajakava kohaselt jõuab esimene uus Škoda rong Eestisse 2024. aasta esimeses kvartalis ning siis alustatakse selle seadistamist ja katsetust. Liinile loodetakse see panna sama aasta detsembris.

Aastaks 2027 suureneb Elroni rongipark enam kui 40 protsendi võrra ehk veeremeid on siis senise 38 asemel 54.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles