Lähiajal seisavad Eesti haridussüsteemi ees suured väljakutsed: sisuline ja toetatud üleminek eestikeelsele koosõppivale koolile, tugiteenuste kättesaadavus alates lasteaiast, sõjapõgenike lisamine eestikeelsele õpirajale. Sihte tuleb seada ka sisulisteks muutusteks: väärtuspõhine kool tähendab teadlikku väärtuskasvatust, teadmistele peavad lisanduma ka oskused seoseid luua ning mõtestada. Seejuures ei tohi unustada õpetajate heaolu.
Viimasel ajal on olnud mitmest tahust juttu tundide salvestamisest ja selle õiguslikkusest. Sõna on sel teemal võtnud õpetajad, õiguskantsler ning haridusminister. Kui kehtivates seadustes ongi lünk ja õpetajate tööd häiriv video- või audiosalvestamine on lubatud, tuleb seadust muuta. Seda lubas ka haridusminister, ent ühtki algatust selleks seni tehtud pole.