E, 30.01.2023

Tartlanna loodud vaimse tervise mäng tunnistati maailma parimaks

Jens Raavik
, ajakirjanik
Tartlanna loodud vaimse tervise mäng tunnistati maailma parimaks
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Kadri Haljas
Kadri Haljas Foto: Margus Ansu

Neljapäeval kuulutati välja parimad digilahendused, mis peavad aitama ellu viia ÜRO kestliku arengu eesmärke. Mõjuka World Summit Awardsi tervise ja heaolu kategooria võitjaks tuli Tartust alguse saanud Triumf Health.

World Summit Awards (WSA) anti rahvusvahelise žürii otsusel 40 digilahendusele 29 riigist, kokku kaheksas kategoorias. Rahvusvahelisele žüriile esitati rahvusliku nominatsiooni alusel lahendusi pea sajast riigist. Eestisse tõi võidu tervise ja heaolu kategoorias ettevõtte Triumf Health loodud vaimse tervise mäng Triumfland Saga.

WSA esimees professor Peter A. Bruck selgitas, et nominente hindas ekspertidest koosnev rahvusvaheline žürii põhjalikus kaheastmelises protsessis. «Võitjad kujutavad endast ainulaadset kombinatsiooni kestlikkusest ning tehnoloogilisest ja strateegilisest meisterlikkusest. Nad näitavad, kuidas on võimalik ÜRO eesmärkide saavutamisele uuenduslikult kaasa aidata.»

Iduettevõtte Triumf Health asutaja ja tegevjuht Kadri Haljas märkis, et võit on talle oluline eeskätt selle tõttu, et see aitab esile tõsta tõenduspõhist vaimse tervise innovatsiooni. «Vajadus vaimse tervise toe järele on hüppeliselt kasvanud ning me oleme näidanud, et tehnoloogia saab probleemile leevendust pakkuda. On väga oluline, et ka innovatsioon põhineks tõenduspõhistel meetoditel, mis on tunnustatud nii teadusmaailmas kui kliinilises praktikas. Rahvusvaheline esiletõstmine aitab sellele tähelepanu tõmmata.»

Kadri Haljas, kes on tervisetehnoloogia ettevõtte Triumf Health asutaja ja tegevjuht, valiti tänavu ka Tartu aasta nooreks ettevõtjaks. Tema veendumuse kohaselt on Eesti praegu parim koht vaimse tervise innovatsiooni tekkimiseks. «Meie Eesti vaimse tervise süsteem on veel katki. See on tohutu probleem, aga pakub teisalt ka suurepärast võimalust uuendusteks ja tehnoloogia kaasamiseks. Teine plaan oleks lihtsalt loota, et asjad laabuvad ja probleemid kaovad, aga nii ei tekiks paindlikkust ja mured hakkaks hoopis kuhjuma. Pealegi pole meil piisavalt vaimse tervise spetsialiste, kes meid kriisist välja tooks. Niisiis peame küsima, kuidas saame probleemi lahendada, ilma et peaks aastaid või aastakümneid ootama. Siin tulebki appi tehnoloogia – seejuures maailma parim tehnoloogia.»

Eestis loodud vaimse tervise mängus peab kangelane võitlema koopas elava pimedusekoletise Bubbaga, et too ei laotuks halli pilvena üle metsa ega nakataks selle elanikke tusamõtetega. Laps õpib mängu kaudu erinevaid tehnikaid, kuidas Triumflandi metsatuka elanikke nende argimuredes aidata. Kõik selleks, et pimedusekoletis püsiks kindlalt oma koopas.

Märksõnad
Tagasi üles