Lõuna-Eesti maitsete nädal tõi endaga taas metsikuid maitseelamusi

Jens Raavik
, ajakirjanik
Copy
Erimenüüd koosnesid toitudest, millesse sobitati oskuslikult erinevaid eestimaiseid metsaande, nii ka Munaka restos.
Erimenüüd koosnesid toitudest, millesse sobitati oskuslikult erinevaid eestimaiseid metsaande, nii ka Munaka restos. Foto: Lauri Laan

Novembri esimeses pooles toimunud Lõuna-Eesti maitsete nädalal «Metsast taldrikule» osales kuuest maakonnast 54 kohvikut ja restorani. Pakutavaid erimenüüsid käis nautimas kokku üle 4500 külalise.

Kahekäigulised erimenüüd koos peakoka üllatusega koosnesid toitudest, millesse sobitati oskuslikult erinevaid eestimaiseid metsaande. Juba kolmandat korda toimunud kampaania «Metsast taldrikule» eesmärgiks on aidata kaasa piirkonna toidukultuuri arengule, tõsta esile väärtuslikku kohalikku toorainet, suurendada toidukohtade külastatavust ning toetada piirkonna väiketootjaid.

Pakuti erinevaid roogi ulukilihast, kasutati seeni ja marju aga oli innovatiivseid ja uuenduslikke maitseid nagu näiteks oblikaparfee või männikäbijäätis. Ära ei unustatud ka taimetoitlasi - nii mõnigi menüü oli kohaldatav taimetoidu eelistajatele.

Meeldejäävaid maitseelamusi pakuti Tartus ja Tartumaal, Jõgevamaal, Põlvamaal, Valgamaal. Viljandimaal ja Võrumaal. Osalejad jäid valdavalt sündmusega rahule ning saadi inspiratsiooni nii lähemaks kui kaugemaks tulevikuks. Kalevipoja Koja pop-up resto perenaine Annika Oras tõi välja, kui oluline on sellise üle Lõuna-Eesti toimuva kampaania puhul ühine reklaam erinevates kanalites. «Nii leiavad kaugematesse kohtadesse tee ka need toidunautijad, kes muidu on harjunud vaid suuremates linnades einestama,» ütles Oras.

Paljud osalejad leidsid, et Lõuna-Eesti maitsete kampaania võiks kesta pikemalt - terve kuu või siis vähemalt 21 päeva. Kampaaniaperioodi pikendamine käis läbi ka eelmise aasta tagasisidest ning korraldajad arutavad seda uuesti järgmisel aastal maitsete nädalat ette valmistades. Lõuna-Eesti turismiklastri juht Kaia Lehtsaar tõdes, et piirkonnaülene koostöö Lõuna-Eesti maakondade vahel on selle kampaania elluviimisel läbi aastate väga hästi õnnestunud. «See on loonud hea ja tugeva pinnase ühise Lõuna-Eesti turundamisele,» lisas Lehtsaar.

Lõuna-Eesti maitsete nädalat korraldasid Tartu linn, Lõuna-Eesti turismiklaster, SA Tartumaa Turism, Tartu Ärinõuandla, Jõgevamaa Koostöökoda, Jõgevamaa Ettevõtlus- ja Arenduskeskus, Põlvamaa Arenduskeskus, SA Valgamaa Arenguagentuur, Võrumaa Arenduskeskus ja Viljandimaa Arenduskeskus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles