L, 10.12.2022

Vambola Paavo: teeme Tartusse bussirajad!

Vambola  Paavo
, ajakirjanik
Vambola Paavo: teeme Tartusse bussirajad!
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Vambola Paavo
Vambola Paavo Foto: Sille Annuk

Sageda autosõitjana tuleb aeg-ajalt ikka kasutada ühistransporti. Autoroolist näeb mõndagi ning see paneb mõtlema. Pealinnas on juba kümme aastat edukalt toimivad bussirajad. Algul oli kõigile võõras ning vastuseis oli suur. Üks tuntud Reformierakonna poliitik võrdles 2012. aastal pealinna radade mahajoonimist pliiatsiga ahvipärdikute käes. Ta peab häbenema, sest tallinlased on ühistranspordi omaks võtnud ja bussirajad andnud suure eelise. Bussiga saab kiiremini kohale kui autoga ummikutes seistes.

Me võiksime sellest kogemusest õppida ja Tartuski katsetada bussidele mõeldud eraldi sõiduradasid. Kõne alla tuleks eelkõige Riia tänav Lõunakeskusest kesklinnani ning Kalda tee alates Sõpruse sillast Mõisavahe tänavani.

Äärmisele parempoolsele bussirajale saaks suunata ka maakonnabussid ja kaugliinide bussid, taksod, invasõidukid, rendiautod. Tartlane saaks kiiremini kohale ega peaks kulutama aega ummikutes. Kui mitu korda olen ise vaadanud bussis närviliselt kella, kas ikka jõuan kesklinna õigeks ajaks ning ümber istuda Tallinna bussile.

Ega ma aru saa, mis seda kõike tegemast takistab. Bussiradasid tekib suurtes linnades aina juurde. Üle lahe Helsingis, Turus ja Tamperes on bussidele antud kõikjal roheline tee. Tulevik kuulubki ühistranspordile. Meil istuvad ka bussid koos sõitjatega ummikutes.

Ühistranspordile võiks anda ka fooridega eelise, et need saaks enne autodevoolu liikuma. Mujal see toimib. Selleks on vaja tahet ja natuke tarkust. Me panustame Tartus kahjuks ühe erakonna suunaval juhtimisel rattaliiklusele ja loome autovabaduse puiesteid. Elu on aga näidanud, et see ei muuda linnaliiklust kiiremaks ega mugavamaks.

Ja veel – viimane aeg on Tartu liinivõrku lõimida linnalähedased asumid, kust autoga tööl käijate hulk on plahvatuslikult suurenenud.

Märksõnad
Tagasi üles