Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Ultraspotlane Rait Ratasepp alustab täna kümnepäevast katsumust Kanaari saartel

Copy
Ultrasportlane Rait Ratasepp läheb seekord Kanaari saartele ainult jooksma.
Ultrasportlane Rait Ratasepp läheb seekord Kanaari saartele ainult jooksma. Foto: Jakob Meier

Täna stardib ultrasportlane Rait Ratasepp Kanaari saarelt El Hierro, et läbida kõik kaheksa Kanaari saart rannikult rannikule ning ühtlasi ületada saare kõrgeim tipp. Katsumuse kogukilometraaž on ligi 700 kilomeetrit ning tõusumeetreid suurusjärgus 30 000, mis on võrreldav ligikaudu 3,5 Mount Everesti kõrgusega.

Ratasepp jõudis Kanaaridele juba nädala eest. «Viimane nädal tegin sarnase ettevalmistuse, nagu oli suvise treeninglaagri ajal Tenerifel, La Palmal ja El Hierrol. See tähendab, et esmalt tegin kolm pikka päeva mägedes, siis tuli üks puhkepäev, siis veel üks pikk treeningpäev ning siis kaks kergemat päeva. Nimelt suvise treeninglaagri ajal kogesin, et alates seitsmendast päevast läks mägedes üles ja alla liikumine lihasvalu ja vastupidavuse mõttes alguspäevadega võrreldes märgatavalt lihtsamalt,» jagas Ratasepp muljeid.

Ratasepa sõnul on kõik saared nõudlikud. Ta tõi esile Tenerife kõrgeima tipu,  3718-meetrise El Teide otsa ronimise. «See saab olema raske ettevõtmine ning ilma mõttes tõsine teadmatus. Kui sel öösel, mil tippu tuleb jõuda umbes päikesetõusu paiku, puhub tugev tuul, siis on sellisel kõrgusel tajutav temperatuur kümne külmakraadi juures. Kui on rahulikum ilm, siis vast nulli lähedal. Teine suur väljakutse peitub kindlasti Fuerteventural, kus tihtipeale on rada täis rohkelt lahtiseid kive,» rääkis Ratasepp.

Kui saarte vaheline logistika läheb plaanipäraselt ja kõik õnnestub, võiks Ratasepp katsumusega ühele poole saada kümne päeva sees. Logistika raskuspunkt on esimesel viiel saarel, kus ühelt saarelt teisele tuleb lennata lennukiga.

«Paar saart, nagu näiteks El Hierro ja La Gomera, on üsna ajakriitilised, kus ajalist eksimusruumi põhimõtteliselt ei ole. Minu ja tiimi lennupiletid on ostetud ning kui kusagilt lennult maha jääme, siis tuleb meil olukorraga jooksvalt kohaneda. Viimase kolme saare logistika toimub laevadega, mistõttu kulusid ette kandma ei pea,» selgitas Ratasepp.

Rait Ratasepa Kanaari saarte vallutamise plaan

El Hierro: ca 40 km

Gran Canaria: ca 100 km

La Gomera: ca 35 km

La Palma: ca 90 km

Tenerife: ca 135 km

La Graciosa: ca 15 km

Lanzarote: ca 100 km

Fuerteventura: ca 180 km

Tagasi üles