Tänavaauke sigineb sulaga üha juurde

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kevadine teedelagunemine kogub hoogu.
Mõnel pool on tänavas üksikuid auke. Supilinnas Kartuli tänaval oli eile auke terve hulk.
Kevadine teedelagunemine kogub hoogu. Mõnel pool on tänavas üksikuid auke. Supilinnas Kartuli tänaval oli eile auke terve hulk. Foto: Kristjan Teedema

Tartu tänavatel parandab löökauke Põlva Teede kaks brigaadi, kuid paiguti jääb sellest väheks ja firma plaanib appi võtta veel kolmandagi, kui suur sula ja auguhooaeg kätte jõuab.

«Auke on, aga olgem optimistid, arvatavasti häda süveneb,» ütles Tartu linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool. «Alles läks ju sulaks, just seesama sula ja külma vaheldumine ongi teedelagunemise aeg. Märtsis võib neid auke tekkida tundidega. Töö  parandamiseks käib. Lubada, et auke juurde ei tule, ei julge.»

Põlva Teede objektijuht Hardi Kuimets ütles, et tänavaauke tuleb järjest juurde, mida soojemaks ilm läheb. Juba praegu võib olla päevi, kus tööd on nii palju, et väiksemate tänavate paikamine peab päeva-paar ootama. «Prioriteet on suured tänavad,» lausus Kuimets.

Andres Pool ütles, et kõik augud üritatakse võimalikult pea parandada, kuid see ei õnnestu alati kohe ja kiiresti kas või sel põhjuseks, et kõigist aukudest ei pruugi kohe teada saada.

«Teavitamine, kui keegi kuskil näeb, on teretulnud, ega tänavatel meil ülisuurt meeskonda auke otsimas ei ole,» lausus Pool. «Kõigile 300 kilomeetrile korraga ju ei jõua. Eriti kõrvalteede kohta on teated oodatud.»

Ajutine paikamine

Parandamine käib külma seguga, mis on talvel tavaline, ja nii jääb aprilli viimaste päevadeni, mil asfalditehased tööle hakkavad ja tekib võimalus kasutada kestvamat materjali. Siis läheb ka hoogsamaks teede paikamiseks, praegu tehakse ära hädavajalik.

Teede vajumine ei ole veel alanud, sest Pooli sõnul on teede all maapind umbes 1,4 meetri sügavuselt külmunud. Vajumise mure tuleb aprillis. Praegu on mureks just väsinud teekatete murenemine, kui vesi vahele pääseb ja külmudes paisub.

«Linnas tekib eriti palju auke seal, kus kaevamise järel on teepinda paigatud ja vuugist pääseb vesi vahele,» selgitas Pool.

Ta nentis, et enamasti on häda just vanema teekattega, hiljaaegu remonditud tänavatele löökaugud siginema ei kipu.

Väsinud tänavad

Kuimets lisas, et tihti hakkab uus auk siginema varem paigatud augu kõrvale. Tänavate olukord ei ole kiita ja paljud vajaksid kogu ulatuses remonti.

Tänavune linnaeelarve ei ole teederemondi suhtes helde, kuid Pool kinnitas, et nii uut asfalti kui ka pindamist ikkagi tuleb. Kas või Ihaste teele, mille katet on tublisti lapitud, kuid kui üle pigitada ja uus killustikukiht peale puistata, kannatab veel mõni aasta korralikku remonti oodata.

«Tuleb ka ülekatteid, võib-olla mitte selles mahus, et teed ideaalkorda saavad, aga hädiseid kohti parandame kindlasti,» lausus ta.

Tänavate remondiks on linnal tänavu 320 000 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles