Teeme autovabadust, eksperimenteerime, aga selle eksperimendi tulemusi ikka ei tea. Teeme aga jalgrattateid, jälgimata, kuidas neid kasutatakse. Autoliikluse pime ahistamine ei pruugi olla mingi võluvits õitsva linna loomisel.
Tellijale
Enriko Talvistu: uusi õppetunde kergliikluse maailmast (2)
Olukord Berliinis on viimastel nädalatel läinud üsna põnevaks. Alles see augustis 2020 oli, kui peatne sotsiaaldemokraatide ja roheliste koalitsiooni linnavalitsuse liiklusteemade senaator, roheline Bettina Jarasch (53) leidis, et peaks linna paar mootorsõidukitest liiklusvaba tänavat korraldama.
Selleks valitud Friedrichstrasse oli südalinna endise Ida-Saksamaa poolsel alal kujunenud tähtsaimaks ja tuntuimaks kaubandustänavaks. Kitsas küll ja tuntud kunagine piiriületuskoht Checkpoint Charlie ühes otsas kui turismimagnet, metrooliin otse tänava all ning kuulus LaFayette’i kaubamaja samas ääres. Ometi rahvast ja liiklusest pungil, justkui New York.