Vastab Tartu teedeteenistuse juhataja Oleg Lužetski.
Miks oli Veski ja Näituse tänava ristmikule tarvis uut liikluskorraldust? (4)
Oli tarvis Veski tänavale teha kahesuunaline jalgrattatee, et jalgrattur saaks ohutult Kuperjanovi tänavalt Näituse tänava poole. Sellepärast me tegimegi täiesti eraldi jalgrattatee.
Kuperjanovi tänava poole minnes sõidab jalgrattur autodega samal sõidurajal. Kuna seal on kiiruspiirang 30 kilomeetrit tunnis, siis võib jalgrattur sõita samal sõidurajal.
Varem ei olnud Kuperjanovi tänava poolt võimalik tagasi Näituse tänava poole tulla, kuid nüüd sai loodud uus turvaline jalgrattatee.
Paljudele liiklejatele tundub see ristmik väga segane.
Eraldiseisev rattatee tuleb Kuperjanovist Näituse tänava suunas, teisipidi tuleb piki Veskit sõita sõiduautodega samal sõidurajal. Võibolla tunduvad uued lahendused inimestele võõrad, näiteks jalgrattaga kahes suunas liikumise võimaldamine ühesuunalisel autoteel.
Mujal maailmas on selliseid lahendusi küllaga. Kõik vajab harjumist, kuid meie eesmärk on luua turvalisi rattateid.
Turvaline peab olema nii jalakäijal, autojuhil kui ka jalgratturil.
Kas selliseid ristmikulahendusi tuleb Tartusse teisigi?
Kindlasti tuleb sellist lahendust ka mujale Tartus. Jalgrattateede põhivõrkude ristmike lahendused on meil ka üldplaneeringus kirjas. Need ongi ohutud lahendused.