Kas teatri aastaauhindade jagamisel rikuti statuuti?

Raimu Hanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Teatri aastaauhindade statuudi järgi tuleks muusikalavastuste osas välja anda «kaks auhinda ooperi, opereti ja muusikali žanris» ning «kaks auhinda balleti ja tantsuteatri žanris». Äsja avalikustatud nominentide hulgas ei ole muusikali žanrist midagi ega kedagi. Kas sellise otsusega on rikutud statuuti?
 

Vastab helilooja ja muusikateadlane, teatriaasta auhindade muusikalavastuste žürii esimees Kerri Kotta:

Minu arvates sellise otsusega statuuti rikutud ei ole.

Statuut ei kohusta nomi­­nee­­rima ega auhindama kõiki nimetatud žanre, vaid piiritleb muusikalavastuste žürii tegevuspiirkonna.

See nähtub ka statuudi sõnastusest, milles tuuakse välja kolm žanri ja ainult kaks auhinda, millest tuleneb omakorda, et kõiki žanre ei ole juba puhtformaalselt võimalik auhinnata.

Muusikalavastuste suhteliselt piiratud hulka arvestades ei oleks kõikide žanride kohustuslik nomineerimine ja auhindamine minu arvates ka eriti põhjendatud, sest ei saa eeldada, et igal aastal esietenduksid kõikides žanrides silmapaistvad tööd.

Kui suurt tähelepanu pakkusid teie juhitud žürii koosolekutel kaks Tartu mullust tähelepanuväärseimat muusikarohket lavastust: muusikal «Mary Poppins» Vanemuises ning tegijate poolt muusikaliseks viirastuseks liigitatud hägusate žanripiiridega «Raudmees» Tartu Uues Teatris?

Muusikalavastuste žürii arvestab nii nominentide kui ka auhindade määramisel kõiki muusikalavastusi hoolimata nende žanrilisest kuuluvusest ning loomulikult pälvisid suurt tähelepanu ka kaks nimetatud lavastust.

Arvestatav osa tänapäeva teatrist liigub eri žanride piirimail. Seetõttu on muusikalavastuste žürii tööpõld tegelikult märkimisväärselt avardunud – lisaks muusikalidele on meie fookuses ka lavastused, mis ühegi eespool nimetatud žanri alla otseselt ei kuulu, kuid milles muusikal (vokaalil) on suur osakaal.

Minu arvates tõlgendab muusikalavastuste žürii oma tööpõldu üsna avaralt ega vaata ühestki muusikaliselt tähtsast lavastusest lihtsalt selle «žanrilise mittesobivuse» tõttu mööda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles