Tartu linnavalitsus andis loa kuulutada välja riigihange leidmaks ettevõte, kes ehitaks Atlantise maja juures ümber Emajõe kaldarajatise. Esialgse hinnangu kohaselt võiks selleks kuluda 1,8 miljonit eurot ning vastaskallas peaks valmis olema järgmise aasta novembriks.
Linn soovib ligi kahe miljoni euro eest Atlantise-esise kalda ümber ehitada
Olemasolev vahetult jõe ääres olev kaldakindlustus on rajatud ligi 60 aastat tagasi ja on projekteeritavas alas täielikult amortiseerunud. Kaldakindlustuse tugikonstruktsiooni väsimise tõttu esineb pinnase ja kogu kaldaäärse tasapinna vajumisi.
2004. aastal on Atlantise hoone esise ala ulatuses rajatud ülemise kaldakindlustuse pikendus umbes seitsme meetri ulatuses ja lisaks veel 32 meetri pikkusega madalamal tasemel olev turistilaevade sildumiskai.
Juurdeehitatud osa on stabiilses seisus, kuid vajab hooldusremonti. Ülejäänud kaldapealne on enamasti murukattega ja viimati korrastatud 20 aastat tagasi koos Atlantise restoran-diskoteegi rekonstrueerimisega.
Projektlahenduses on lähtutud OÜ Tajuruum koostatud Emajõe kaldapealse arhitektuursest eskiisprojektist, mille kohaselt on kaldapealsele antud laiem funktsioon aktiivseks vaba aja veetmiseks Emajõe ääres. Töö mahtu kuulub ka täiendavate tehnovõrkude ja uue valgustuse rajamine.
Projekti eesmärk on amortiseerunud kaldakindlustuse ja kaldapealsete käiguteede rekonstrueerimine Kaarsillast kuni Atlantiseni. Ehitustöödega luuakse kaldapealsele uus läbiv nõuetekohane kergliiklustee lõik, mis võimaldab erinevate kergliiklusvahenditega sujuvalt kulgeda piki Emajõe vasakkallast.
Olemasolev piire on suurel määral amortiseerunud ning ei vasta tänapäevastele ohutusnõuetele. Piirde metallosa on paindunud peaaegu kogu pikkuses jõe poole ning kohati kõigub kõvasti. Piirdel pole tagatud nõutud vahede maksimaalne suurus.
Tööde käigus tuleb olemasolev piire demonteerida ja utiliseerida. Olemasoleva raudbetoonist kaldakindlustuse ülemise serva elemendi remondimaht selgub projekteerimise käigus. Piirdeäärse kõnnitee katend on praegu kulunud ja vajunud. Sademevee äravool ei ole tagatud, mistõttu on katendil omajagu seisvat vett, mis omakorda põhjustab kaldakindlustuse lagunemist. Projekti mahtu kuulub piirdeäärse rannapromenaadi betoonkivi katte rekonstrueerimine ja betoonkivi vahetus.
Selles lõigus on planeeritud remontida kaldakindlustust minimaalses mahus ehk umbes kümme meetrit. Täpne maht selgub projekteerimise käigus.