Ukraina toetuseks kontserdil mängisid klassikalise muusika virtuoosid

Aime Jõgi
, ajakirjanik
Copy
Tartu raekoja saal, kontsert «Tribute to Ukraine». Pildil tšellist Sascha Groschang (esiplaanil) ning viiuldajad Sergey Levitin ja Alla Aranovskaya. Kõlab Ukraina hümn.
Tartu raekoja saal, kontsert «Tribute to Ukraine». Pildil tšellist Sascha Groschang (esiplaanil) ning viiuldajad Sergey Levitin ja Alla Aranovskaya. Kõlab Ukraina hümn. Foto: Margus Ansu

Tartu raekojas pühapäeval antud kontserti Ukraina toetuseks saab järele vaadata sotsiaalmeedias Alla Aranovskaya leheküljel. Väikesearvulise publiku ees mängisid kammermuusikamaailma tähed ning kõlas kava, mis inimesi hingepõhjani liigutas.

Lisaks Peterburi keelpillikvarteti asutajaliikmele Alla Aranovskayale, kes on sõitnud Tartusse Ameerika Ühendriikidest ja tulnud siia koos tšellist Sascha Groschangiga, olid kuulajate ees pianist Michael Buly­chev-Okser, kes on sel ja järgmisel nädalal kestva Tartu kammermuusika festivali meistriklasside juht ja vaimne liider. Ka kuulsid saalisviibijad Vene viiuldajat Sergei Levitinit, kes on Kuningliku Ooperimaja orkestri kontsertmeister Londonis. Samuti oli kohal vapustav täht, briti viiuldaja Miriam Davis, kes viibib Tartus samuti tänu kammermuusikafestivalile.

Alla Aranovskaya (paremal) ja Sascha Groschang tervitavad enne kontserdi algust veebi teel jälgijaid. Tagaplaanil Sergei Levitin.
Alla Aranovskaya (paremal) ja Sascha Groschang tervitavad enne kontserdi algust veebi teel jälgijaid. Tagaplaanil Sergei Levitin. Foto: Margus Ansu

Kavas oli Ameerika helilooja Jeremiah Bornfieldi sõja esimestel päevadel loodud «Zelenski»; «Meloodia», mida nimetatakse Ukraina teiseks hümniks ja mille laupäeva õhtul mängis suurele publikule ka Vanemuise sümfooniaorkester, solistiks viiuldaja Vlad Campean. Kõlas Chopini üks kurvemaid masurkasid, paar laulu Reinhold Glière loomingust ning juudi päritolu helilooja Ernest Blochi teos. Veel tulid ettekandele ühe Itaalia ja ühe Valgevene helilooja teos.

Eriliseks osutus Sascha Groschangi esitus, mil ta oli laval üksinda, soleerides tšellol, samal ajal ka lauldes, otsekui häälega teist tšellot imiteerides. Kõlas külmavärinaid esilekutsuv teos, mille Itaalia helilooja oli pühendanud Armeenia genotsiidile.

Kontserdi viimase palana kõlas haarav ja kirglik tango vaheldumisi kurbade ja traagiliste osadega.

Alla Aranovskaya juhatas iga loo sisse nii inglise kui ka vene keeles, põhjendades, miks just see pala kavva sai valitud ning selgitades, miks Ukraina rahva saatus talle isiklikult kallis on. Ta kinnitas, et kõik kontserdi annetused lähevad Ukraina noortele muusikutele, kes sõjas kannatavad.

Alla Aranovskaya juhib presidendina Leopold Aueri fondi, mis on asutatud noorte muusikute toetuseks terves maailmas. Selle veebilehel leopoldauersociety.com leiab koha, kus saab annetada igal ajal. Otse klikates on see siin.

Klaveri taga Michael Bulychev-Okser ja viiulil Sergei Levitin.
Klaveri taga Michael Bulychev-Okser ja viiulil Sergei Levitin. Foto: Margus Ansu
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles