Vanemuise teater täitis laupäeval terve südalinna ülesastumiste ja kontsertidega, avades sel viisil oma 153. hooaja. Õhtutundidel meelitas ooperikoor, solistid ja sümfooniaorkester Tartu raeplatsi tihedalt rahvast täis, pakkudes purskaevu ette seatud laval galakontserti.
GALERII ja VIDEO ⟩ Vanemuise galakontserdi hingestatuim pala oli «Meloodia», pühendusega Ukrainale
Galakontsert esitles uusi ja vähem uuemaid ooperi- ja balletinumbreid, tekitades isu mängukava vastu ja andes aimu neist lavastustest, mis veel valmiski pole.
Nii on eesseisval hooajal mängukavva tulemas Eino Tambergi tuntuim muusikateos, barokkstilisatsiooniga ooper «Cyrano de Bergerac», millest osakest publik juba kuulata sai.
Samuti esitleti stseeni Tõnis Kaumanni ooperist «Kaubamaja», mida on publik vaid ühe korra näinud, kuna selle esietendus oli just augustis.
Õhtujuhid Lena Barbara Luhse ja Ken Rüütel rääksid midagi ka laste ooperist «Sipsik», aga seda veel ei näidatud – kõik uus ei saa valmis olla. See-eest kõlas väga ilus aaria Richard Wagneri ooperist «Tristan ja Isolde», mis esietendus aprillis ja mida eeloleval hooajal saab Vanemuises näha vähemalt kolmel korral.
Oli üllatav, et lavale orkestri ette mahtusid tantsima baleriinid. Aga kuna baleriinid on osavad, siis publik nägi ka tükikest Pjotr Tšaikovski balletist «Pähklipureja» ja Igor Stravinski balletist «Tulilind.»
Galakontserdi kõige tugevama aplausi sai aga Ukraina teiseks hümniks kujunenud «Meloodia», mille esitas Vanemuise sümfooniaorkester, keda juhatas Ukraina dirigent. Viiulil soleeris Vlad Campean, hingestatumalt kui kunagi varem.