Kliinikumi arvutisüsteem vedas patsiente alt

Aime Jõgi
, ajakirjanik
Copy
TÜ kliinikumi ravijuht Andres Kotsar (vasakul) ja 5. kliinilise valdkonna juht Jaan Sütt jagasid eile selgitusi IT-rikke kohta samas toas, kus nad päev varem väikest kriisikoosolekut pidasid.
TÜ kliinikumi ravijuht Andres Kotsar (vasakul) ja 5. kliinilise valdkonna juht Jaan Sütt jagasid eile selgitusi IT-rikke kohta samas toas, kus nad päev varem väikest kriisikoosolekut pidasid. Foto: Margus Ansu

Tartu ülikooli kliinikumi tabas esmaspäeval kella 10.30 paiku elektrikatkestus, mis taastati veerand tunniga ja mis ravitöös probleeme ei tekitanud, kuna kõikidel olulistel meditsiiniseadmetel on varutoide.

Umbes samal ajal ilmnes kliinikumis teinegi rike, mis segas IT-süsteemide tööd ning puudutas sadu patsiente, kes pidid varuma kannatust, et pääseda sel päeval arsti vastuvõtule või haiglaravile. Digisüsteemide rike toppas kõigepealt kliinikumi ravimajade registratuuride töö ning patsiente ei saanud enam sujuvalt vastu võtta. Ka erakorralise meditsiini osakonna töö oli algul häiritud.

Viienda kliinilise valdkonna juht Jaan Sütt (viies valdkond hõlmab anestesioloogia ja intensiivravi kliinikut ning operatsiooniteenistust) kinnitas eile, et õnneks sai see kriis läbi enne, kui tulnuks käiku panna tõsiste kriisijuhtumite plaan. Lahendused leiti käigupealt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles