Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Kliinikumi registratuuri töö oli esmaspäeval häiritud, arstid ei saanud patsiente vastu võtta

Copy
Must tabloo järjekorraautomaadil.
Must tabloo järjekorraautomaadil. Foto: Erakogu foto

Patsient, kelle spordiarsti vastuvõtuaeg oleks pidanud olema esmaspäeval kell 11.20, jõudis Puusepa 1a majja kümmekond minutit varem, et oma tulekust registratuuris märku anda. Ta nägi järjekorraautomaadi musta tablood ning ootesaalis inimesi, kes olid ärevil ja segaduses.

Registratuurist paluti vabandust ja öeldi, et nad ei saa kahjuks oma tööd teha, samuti ei saa arstid patsiente vastu võtta, kuna kaablirikke tõttu on kliinikumis töö häiritud ning see puudutab ka internetiühendust.

Spordiarsti vastuvõtule sooviv patsient pöördus seejärel oma kabineti õe poole küsimusega, et viimaks saab ta tervisemure arstile siiski ära rääkida. Järjekord oli aga juba enam kui tund aega nihkes ja ootajaid teisigi. Õde vastas, et kuna arstil puudub võimalus näha patsiendi haigusloo sissekandeid ja uuringute tulemusi, siis ei ole kabinetivastuvõtt võimalik.

Kliinikumi kommunikatsioonijuht Helen Kaju jagas esimese selgituse juba enne keskpäeva, öeldes, et 15. augusti hommikul tabas Tartu ülikooli kliinikumi elektrikatkestus, elektriühendus taastati 15 minutiga. Rikke põhjust tema sõnul veel selgitati.

Ühtlasi tabas rike võrguühendusi. «Ka nende põhjuste otsimise ja likvideerimisega tegeldakse. Praeguseks on teada, et need kaks riket ei ole omavahel seotud,» lisas Helen Kaju. «Vabandame võimalike ebamugavuste pärast, patsientide ambulatoorsed vastuvõtud on ümber korraldatud ning võivad olla teatud määral häiritud. Kui vastuvõttu ei ole võimalik läbi viia, leitakse patsiendile sobivaim lahendus.»

Juhtunu näitas, kui haavatav võib digimeditsiin olla. Patsiendid on ühel pool ust ja arstid teisel pool ust – nad ei saa omavahel rääkida, sest arvutid ei tööta.

Pikema kommentaari andis esmaspäeval pärast kella 15.30 Tartu ülikooli kliinikumi äriarendus- ja haldusjuht Johann Sulling, kelle sõnul põhjustas hommikuse elektrikatkestuse L. Puusepa 8 maja varustava alajaama lühis.

«Kõik elutähtsaid teenuseid tagavad süsteemid lülitusid automaatselt ümber varutoitele ning patsientide ravi ei kannatanud,» selgitas Sulling. «Rike likvideeriti 15 minutiga ning kliinikumi lepingupartner Enefit Connect on olukorrast teadlik. Elektrivarustuse järjepidevus on tagatud.»

15. augusti hommikul sai kliinikumi informaatikateenistus samuti teate laiaulatuslikust katkestusest infosüsteemides. «Rikke põhjustas uue arvutivõrgu keskseadme paigaldamine, mis omakorda katkestas umbes 400 arvutivõrgu keskseadme töö. Seadmete töö taastamine toimus prioriteetide alusel, esmajärjekorras olid serveriteenused ja erakorraline töö. Praeguseks on seadmete ja teenuste töö taastatud,» rääkis Tartu ülikooli kliinikumi informaatikateenistuse juht Eiko Pruks.

Tartu Ülikooli Kliinikumi ravijuht dr Andres Kotsar kinnitas, et kliinikumi töö järjepidevus ei ole häiritud ning jätkub nii erakorraline töö kui ka statsionaarne ja ambulatoorne töö, sealhulgas EMO ja operatsiooniploki töö.

«Palume patsientidelt vabandust ebamugavuste pärast,» ütles ta. «Infosüsteemide rikke ajal toimunud visiitide eest me visiiditasu ei võta. Ühtlasi täname kõiki töötajaid, kes aitasid kiirelt ravitööd ümber korraldada.»

Patsientidel, kel on 15. augusti ambulatoorse vastuvõtu kohta küsimusi, palutakse saata kiri e-postil patsiendiinfo@kliinikum.ee

Tagasi üles