Päevatoimetaja:
Emily Lieberg

Tartu Maarja kool tervitas uut bussi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uus buss on avaram kui vana, selles on 16 istekohta, kliimaseade ja loomulikult on igal istmel turvavöö. Maarja kooli õpilane Martti Kivilaht
(paremalt esimene) ütles, et tema on sellise sõiduvahendiga väga rahul.
Uus buss on avaram kui vana, selles on 16 istekohta, kliimaseade ja loomulikult on igal istmel turvavöö. Maarja kooli õpilane Martti Kivilaht (paremalt esimene) ütles, et tema on sellise sõiduvahendiga väga rahul. Foto: Sille Annuk

Tartu Maarja kooli 9. klassi õpilane Martti Kivilaht hõikas eile vaimustunult: «Jumala äge! Ja laes on aknaga luuk, ja vaata, kõlarid!» Bussijuht Mati Sõrmus andis seejärel signaali ja sõit liuväljale võis alata.

Eile oli Tartu Maarja koolis esimene uue bussi päev, mis algas varahommikul õpilaste kooli toomisega ja jätkus keskhommikul nende liuväljale sõidutamisega. «Buss on meie kooli lahutamatu osa,» märkis Maarja kooli direktor Jaanus Rooba.

«Punane buss maja ees, see on turvalisuse märk, et kui vaja, saab sõita. Lapsed on seda nähes alati rõõmsad. Ka meie vana buss oli punane.»

Bussi saabumine Maarja kooli on kõneväärt sündmus sellepärast, et sõiduvahendist on unistatud pikka aega. Senine buss oli enam kui tosin aastat vana ning üsna väsinud nii oma kõrge ea kui roosteussi tõttu.

Uuele bussile seemneraha kogumist alustati 2009. aasta suvel, mil ansambel Corelli Consort korraldas Eesti mõisates heategevusliku kontserdisarja just Tartu Maarja kooli bussifondi loomiseks.

Rooba ütles, et kool on väga tänulik kõikidele inimestele ja organisatsioonidele, kelle annetused moodustasid bussi hinda arvestades küll väikse, aga äärmiselt olulise osa. «Täpsemalt – kaheksa ja pool protsenti kogu bussi hinnast, » täpsustas Rooba, lisades, et veel seitse ja pool protsenti uue bussi hinnast korvas vana buss, mille nad firmale tagasi andsid.

Seega sai esimene sissemakse kuhjaga ehk 16 protsendi ulatuses tasutud. Ülejäänu maksab viie aasta jooksul Tartu linn. Liisinguperioodi lõppedes jääb buss koolile päriseks. Bussi täpset hinda Rooba siiski ei ütle. «Hanke võitis loomulikult kõige soodsama pakkumise teinud firma. Aga milline see pakkumine täpselt oli, selle puhul olen müüjale lubanud, et see jääb meie lepingukaante vahele,» põhjendas direktor.

Uues bussis on 16 kohta ja kõik istmed varustatud turvavööga. Kolme tagumist istet on võimalik kerge vaevaga välja tõsta – need liiguvad siine pidi. Seega on sõiduvahend kiiresti kohandatav kuni kolme ratastooliga sõitja vajadusteks.

Bussijuht Mati Sõrmus ütles, et iga päev tuleb tal lapsi kooli tuues ja koju viies vurada oma 90 kilomeetrit, aga näiteks eile, mil käidi uisutamas, 130 kilomeetrit. Maarja koolis ja lasteaias käib kokku 83 intellekti- ja liitpuudega last, ratastooli kasutajaid on 16.

Märksõnad

Tagasi üles