Teisipäevast, 19. juulist suunatakse liiklus senistelt ajutistelt ehitusaegsetelt teedelt vastvalminud Riia turboristmikust Variku raudtee viaduktini taas põhitrassile piki Ringtee tänavat. Sellega paraneb ehitusala läbilaskevõime ning liiklus muutub kiiremaks ja sujuvamaks.
Liiklus Riia ringil ja Ringteel muutub sujuvamaks
«Oleme Tartu suurima teedeehituse projektiga ületanud mõttelise ekvaatori,» rääkis peatöövõtja GRK Infra projektijuht Ergo Paas. «Enam ei pea linlastele lähetama sõnumeid, kus ja kui pikaks ajaks tänavaid sulgeme, vaid ridamisi hakkavad eri lõigud valmima,» lisas ta.
Põhitrassil ei pea nüüdsest enam läbima käänulisi ümbersõite mööda kõrvaltänavaid ja kogujateid. Riia ringist kuni raudtee viaduktini saab liigelda takistusteta uuel teel. Tõsi küll, loetud kuud veel 1+1 sõiduridadel.
Aardla läbipääs sügiseks
Kuna Aardla viaduktist on valmis vaid Selveri pool, suunataksegi kogu Ringtee tänava liiklus üle selle. Viadukti teine pool valmib mõne nädala pärast. Piki Aardla tänavat viadukti alt läbi saab plaanide järgi sõita augusti lõpus. Samaks ajaks peaks teekattetööd valmima ka Optika tänaval ehk taastub läbipääs Aardlast Lõunakeskuse poole.
Üherealiseks jääb liiklus praegu ka paljulubava nimega Riia turboringristmikul. Kuigi tulevikus on seal laiemates lõikudes ruumi ka kolmel autol kõrvuti liikuda, tuleb seni ükshaaval kulgeda, kuni kõik ohutussaared ning väljasõidud on lõpuni valmis.
«Riia viaduktile oleme tänaseks valanud 8500 kuupmeetrit betooni ning sidunud kõvasti üle miljoni kilogrammi rauda,» illustreeris Paas ehituse mahtu. «Proovige endale vaimusilmas ette kujutada umbes 1800 betooniautot. Kui need kõik korraga üksteise järel rivis seisaks, ulatuks saba Riia ringist Tõravereni.»
Igatahes on 85 protsenti viaduktist juba valmis. Tegemist ootab veel Võru-poolne mahasõit. «Kui ehitusjumal rohkem vimkasid sisse ei viska, saame viadukti liiklusele avada oktoobrikuus,» lisas Paas.
Muutused Riia tänaval
Lähiajal valmib ka Riia tänava ringi poolne ots, liiklus pääseb seejärel 2+2 sõiduradadele. Lisaks ehitati Riia ringile bussipeatuste taskud. See tähendab, et ühissõidukid ei takista seal enam otseliiklejaid.
Linna poolt sõitjatel tuleb harjuda, et Tuvi tänavasse vasakpööret enam teha ei saa. K-Rauta ja teiste selle piirkonna poodidesse pääsemiseks tuleb ringristmikult naasta Riia tänavale ning seejärel pääseb parempöördega Tuvi tänavale.
Valmis on ka Aardla tänava Valga maantee poolne ots ning kogujateede ühendused Raudtee tänavaga. «Kindlasti toob see leevendust FI piirkonna elanikele, kelle igapäevaelu ehitus ehk kõige enam on häirinud. Ka rattureid kutsun proovima uusi kergteid, mis saavad alguse Selveri parklast, viivad Variku viadukti alt läbi ning ühenduvad raudteeäärsete kiirtega,» sõnas Paas.