Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

GALERII Legendaarsed Ladad jõusid rallinädala alguse puhul ERMi

Ilmar Raissare - Rein Talvari käsutuses olnud Lada VFTS.
Ilmar Raissare - Rein Talvari käsutuses olnud Lada VFTS. Foto: Kristjan Teedema

Eesti Rahva Muuseumisse jõudsid sel nädalal legendaarsed ralliautod Lada VFTS, millega ka meie sõitjatepaarid Ilmar Raissar - Rein Talvar, Vello Õunpuu - Aarne Timusk ja Hardi Mets - Udo Mets 80ndatel ralliradadel tegusid tegid. Lisaks on näitusel ka haruldane ralliautode mudelikogu ja kuuekümnendate alguses ringradasid vallutanud kardid.

100-aastase Eesti autospordi üks kuldsemaid kümnendeid oli kindlasti 80ndad. NSV liidu koondise ridades sõitis igal hooajal mitu eestlaste ekipaaži. Sõideti Vilniuse transpordivahendite tehases toodetud Lada VFTS-idega.

VFTS pidi maailmale näitama, kui hea auto on Lada. Autosport oli hea moodus reklaamiks ning NSV liidu koondist saadeti võistlema riikidesse, mis kattusid Lada turgudega. Kuigi suurem osa VFTS-idest lõpetasid vanarauana, on eesti autoentusiastid mõne meie sõitjate masina suutnud «ellu äratada».

ERMis saabki lähedalt tutvuda kolme tolleaegse meeskonna autodega, nendeks on sõitjatepaarid Ilmar Raissar - Rein Talvar, Vello Õunpuu - Aarne Timusk ja Hardi Mets - Udo Mets.

Mudelautod on pärit Rauno Paltseri erakogust. Paltser on ralliautode mudeleid kogunud juba üle 15 aasta, tema kollektsioonis on pea 600 autot, millest 255 on ERMis väljapanekul. Kõige haruldasemad ja hinnalisemad mudelid on valmistatud nullist.

Kaheksast kartautost on võidusõitudel osalenud kõik peale ühe, kõige hiljem valmistatud kardi. Kõige vanem neist, 1963. aastal Tallinnas käsitööna valmistatud kart, võistles tehnikaspordiklubis Sõprus aastatel 1963–1966. Mitmed teisedki kardid sel väljapanekul on valminud Tallinnas, Hobujaama tänava Autoremondi eksperimentaaltsehhis käsitööna.

Muuseum on avatud teisipäevast pühapäevani kell 10–18. Näitus jääb avatuks kuni 24. juulini ning on prii sissepääsuga.

Tagasi üles